Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY328 | DİJİTAL ÇAĞDA KAMU YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders öğrencilerin, ileri düzeyde bilgi, iletişim ve teknolojik gelişmenin yer aldığı günümüz dünyasında, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi ve yönetilmesinde ortaya çıkan değişiklikleri tanıması, açıklayabilmesi ile potansiyel fayda ve zararlarını analiz edebilmesini amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders, dijital çağ nedir? kamu yönetimindeki e- hizmet anlayışı; e-devlet, e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş e- devlet nedir? politik, ekonomik, teknolojik ve sosyal anlamda gelişimi, aşamaları nelerdir? e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılması e- yönetişim, , e-demokrasi, e-vatandaş kavramlarının açıklanması ve tartışılması, dijital çağda kamu yönetiminde normatif değerler ve etik, dünyada ve Türkiye’de e- devle uygulamalarının geleceği konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijitalleşmenin kamu yönetimine etkisini analiz eder. |
E- devletin gelişimi ve aşamalarını, politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik etkileriyle listeler. |
Kamu hizmetlerini geliştirmede ve kolaylaştırmada bir araç olarak e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarıyla açıklar. |
Kamu yönetiminde e- hizmet anlayışını; e-yönetişim, e-demokrasi, e-vatandaş uygulamaları üzerinden inceler. |
Türkiye’de ve dünyada e-devlet uygulamalarını karşılaştırır. |
Demokrasi, sosyal eşitlik, dijital bölünme, gizlilik ve güvenlik konuları da dahil olmak üzere İnternet ve e-devletle ilgili temel politika konularını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Dijital Çağ Nedir? Dijital devlet kavramına bakış; Neleri içeriyor? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Dijital Devletin Kamu Yönetimi açısından anlamı: Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı İçindeki yeri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Dijital çağda kamu yönetimi reformları, normatif değerler ve etik, bürokrasi ve devletin yeniden düzenlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Kamu hizmetlerinin dijitalleşmesi ve Yönetişim İlişkisi; Katılım, Şeffaflık, Hesapverilebilirlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | e- yönetişim, , e-demokrasi, e-vatandaş kavramlarının açıklanması ve tartışılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Kamu yönetiminde e- devletin uygulanması e- devlet nedir? Politik, ekonomik, teknolojik ve sosyal anlamda gelişimi, aşamaları nelerdir? e-devlet uygulamasını güçlü ve zayıf yanlarının karşılaştırılması? e- devlet uygulamalarının finansmanı, yönetimi, katılımın sağlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Dijital Devlette kamu hizmetlerinin sunumunda bir araç: Blokzincir Teknolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Kamu hizmetlerinde teknolojinin kullanım alanları; Dijital Sağlık Yönetimi, Eğitim, Kimlik Yönetimi ve Tapu Kayıt Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Kamu hizmetlerinde teknolojinin kullanım alanları; Seçimler, Sosyal Yardımlar, Tedarik Zinciri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Dünyada ve Türkiye'de Uygulama Alanları ve geleceği: Vaka Çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Dijital çağda kamu yönetimi "kamu yönetimi reformu" | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Dijital Devlete Eleştirel Bakış: Egemenlik Sorunu, Meşruiyet Sorunu ve Güvenlik Sorunu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Üstüner, Y. (2011) “Kamu Yönetimi ve Teknoloji”. KAYFOR 2010. TODAİE Yayın No: 360. |
Yıldırım, M. (2011). E-Devlet ve Yurttaş Odaklı Kamu Yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Sayfa: 99-106. |
West, D. M. (2007) Digital Government: Technology and Public Sector Performance. Oxford: Princeton University Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
||||||
2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
||||||
3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
||||||
2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
||||||
2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
||||||
2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
||||||
3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
||||||
2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
||||||
2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |