TR EN

ELEKTRONİK ORTAM VE HALK KÜLTÜRÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE321 ELEKTRONİK ORTAM VE HALK KÜLTÜRÜ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrenciye elektronik araç ve ortamlara bağlı değişim-dönüşüm sürecini kavratmaktır. Öğrencinin elektronik kültür ortamında yer alan halk bilimsel ürünleri incelemesini, yeni bir bakış açısıyla elektronik ortamı algılamasını sağlamaktır.
İçerik: Kültür kavramı, gramofon, radyo, plak, teyp, televizyon ve internet ile devam eden elektronik kültür ortamının seyri-gelişimi, elektronik kültür ortamında halk bilimi ürünlerinin icrası konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Elektronik araç ve ortamlara bağlı değişim-dönüşüm sürecini açıklar.
Öğrenci elektronik ortamı, kaynaklarını ve onlardan yararlanabilme biçimlerini değerlendirir.
Halk bilimi ürünlerinin geniş kitlelere hitap edecek biçimde yeniden yayımlanabilir hâle getirme sürecini analiz eder.
Elektronik kültür ortamını toplumsal ve halk bilimsel açıdan analiz eder.
Kültür, kültür ürünleri ve teknoloji arasındaki bağlantıları ilişkilendirir.
Elektronik kültür ortamını örnekler üzerinde analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Kültür kavramı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Literatür tarama Kültürün alt başlıkları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Literatür tarama Somut kültür ve soyut kültür nedir? Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Literatür tarama Sözlü kültür kavramı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Literatür tarama Birincil sözlü kültür çağı ve özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Literatür tarama Sözlü bellek ve teknoloji Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Literatür tarama Radyo, televizyon ve internet Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Sözlü ve elektronik kültürde değişim Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Literatür tarama İkincil sözlü kültür çağı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Literatür tarama Elektronik kültür Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Literatür tarama Türkiye’de elektronik kültürün gelişimi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Literatür tarama Sözlü - yazılı edebiyat gelenekleri ve elektronik kültür Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Literatür tarama Elektronik kültür çağı ürünlerinden örneklerin incelenmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Literatür tarama Elektronik kültür çağı ürünlerinden örneklerin incelenmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

McLuhan, M. (2007) Gutanberg Galaksisi, Yapı Kredi Yayınları.
Çağan, K. (2003) Popüler Kültür ve Sanat, Altınküre Yayınları, Ankara.
ONG, W. J. (2010) Sözlü ve Yazılı Kültür, Sözün Teknolojileşmesi, Metis Yayınları, İstanbul.
Özdemir, N. (2008) Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayınları, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 6 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0