TR EN

ROMAN TAHLİLLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE418 ROMAN TAHLİLLERİ 5 3 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KAYA
Dersin Veren Hoca/Hocalar
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Dersin amacı; eleştiri kuramları, Türk edebiyatının çeşitli dönemlerine ait roman ve hikâye metinlerinin incelenmesi, metin tahlili yöntemleri, Türk roman ve hikâyesinin Tanzimat devrinden itibaren yaşadığı değişim, Roman metinlerinin tematik yapıları konularını öğrenciye kavratmaktır.
İçerik: Ders; eleştiri kuramları, Türk edebiyatının çeşitli dönemlerine ait roman ve hikâye metinlerinin incelenmesi, metin tahlili yöntemleri, Türk roman ve hikâyesinin Tanzimat devrinden itibaren yaşadığı değişim, Roman metinlerinin tematik yapıları konularını kapsar.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Türk edebiyatının çeşitli dönemlerine ait roman ve hikâye metinlerini değerlendirir.
Türk edebiyatının çeşitli dönemleri arasındaki farkları ayırt eder.
Farklı eleştiri kuramlarını tahlile tabi tuttuğu roman metinlerine uygular.
Metin tahlili konusunda edineceği teorik donanımı yazınsal ürünleri çözümlerken kullanır.
Türk roman ve hikâyesinin Tanzimat devrinden itibaren yaşadığı değişimi metinlere dayalı olarak sorgular.
Roman metinlerinin tematik yapılarını değerlendirir.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Eleştiri kuramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Eleştiri kuramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Eleştiri kuramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Eleştiri kuramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Metin tahlili yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Metin tahlili yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Metin tahlili yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türk edebiyatının çeşitli dönemlerine ait roman ve hikâye metinlerinin incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 - ARA SINAV -
10 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türk edebiyatının çeşitli dönemlerine ait roman ve hikâye metinlerinin incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türk edebiyatının çeşitli dönemlerine ait roman ve hikâye metinlerinin incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türk roman ve hikâyesinin Tanzimat devrinden itibaren yaşadığı değişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Türk roman ve hikâyesinin Tanzimat devrinden itibaren yaşadığı değişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Roman metinlerinin tematik yapıları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Roman metinlerinin tematik yapıları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Moran, B. (2016), Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, 3 cilt, İstanbul: İletişim Yay.
McKee, A. (2003), Textual Analysis: A Beginner’s Guide, Sage Publications.
Aktaş, Ş. (2013), Yenileşme Dönemi Türk Şiiri ve Antolojisi, İstanbul: Kurgan Edebiyat.
Tanpınar, A. H. (2012), On Dokuzuncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergah Yayınları.
Parla, J. (2015), Don Kişot’tan Bugüne Roman, İstanbul: İletişim Yay.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0