TR EN

ESKİ TÜRK EDEBİYATI IV DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TDE422 ESKİ TÜRK EDEBİYATI IV 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrenciye, eski Türk edebiyatının edebiyat tarihi içinde yerini göstermek, XVIII. ve XIX. asırlarda Eski Türk Edebiyatının gelişiminİ göstermek, bu dönem eserlerini tanıma ve anlamada gerekli olan bilgileri ve becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Eski Türk edebiyatının tarihi gelişimi, XVIII., XIX. asırlarda eski Türk edebiyatı ürünleri ve bu yüzyıllarda yaşamış şahsiyetlerin edebiyat anlayışları hakkında bilgi verilmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Eski Türk edebiyatının XVIII. asırda aldığı şekilden başlayarak XIX. asra kadarki şahsiyetlerini sıralar.
XVIII. ve XIX. asırlardaki edebiyat anlayışını kendi cümleleriyle ifade eder.
XVIII. ve XIX. asırlarda Eski Türk Edebiyatının gelişimini, gösterdiği değişiklikleri irdeler.
XVIII. ve XIX. asırlarda yaşamış şahsiyetlerin edebiyat anlayışlarını karşılaştırır.
XVIII. ve XIX. asra kadarki Eski Türk Edebiyatı metinlerini değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - XVIII. ve XIX. asır Eski Türk Edebiyatı’na Genel Bakış Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şeyh Gâlip: Hayatı ve Eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şeyh Gâlip: Hayatı ve Eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şeyh Gâlip: Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Şeyh Gâlip: Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Nedim: Hayatı ve Eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Nedim: Hayatı ve Eserleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Nedim: Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Nedim: Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Yenişehirli Avni: Hayatı, Eserleri, Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Keçecizade İzzet Molla: Hayatı, Eserleri, Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Fıtnat Hanım: Hayatı, Eserleri, Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Vâsıf-ı Enderûnî: Hayatı, Eserleri, Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür Tarama, Kaynak Okuma Vâsıf-ı Enderûnî: Hayatı, Eserleri, Metin İncelemeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ayvazoğlu, B. (2017), Kuğunun Son Şarkısı, İstanbul: Kapı Yay.
Mazıoğlu, H. (2018), Nedim’in Divan Şiirine Getirdiği Yenilikler, İstanbul: Akçağ Yay.
İpekten, H. (1994), Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, Ankara: Dergah Yayınları.
İsen, M. vd. (2002), Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları.
Levend, A. S. (1984), Divan Edebiyatı Kelimeler, Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar, İstanbul: Enderun Kitabevi.
Saraç, M. A. Y. (2007) Klasik Edebiyat Bilgisi (Biçim-Ölçü-Kafiye), İstanbul: 3F Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 6 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0