TR EN

ULUSLARARASI İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS445 ULUSLARARASI İLETİŞİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersi alan öğrencilere; Uluslararası iletişimin insanlar arası iletişim ve ilişkilerin, ticaretin, turizmin, kültür sanayiinin, eğitimin uluslararasılaşmasına olan etkisi konusunda analiz, sentez, değerlendirme beceri ve yetkinliği kazandırma amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu derste, uluslararası iletişim, küreselleşme, uluslararası iletişimin gelişmesi, uluslararası iletişimin alt yapısının oluşması, küresel pazarın oluşmasında uluslararası iletişimin rolü, uluslararası kamusal bir alanın oluşmasında uluslararası iletişimin rolü, uluslararası hareketler, turizm, kültür endüstrisinin oluşmasında uluslararası iletişim, yerel ve uluslararası eğitim ve uluslararasılaşma konuları verilir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası iletişim ve küreselleşme arasındaki ilişkiyi açıklar.
Uluslararası iletişimin tarihsel süreçte nasıl geliştiği analiz edebilir.
Küresel pazarın oluşmasında iletişim teknoljilerinin fonksiyonunu değerlendirebilir.
Turizm, toplumsal hareketler ile iletişimin ve iletişim teknolojilerinin ilişkisini açıklayabilir ve analiz edebilir.
Yeni medyanın uluslararası kamusal alanı oluşturmadaki fonksiyonunu analiz edebilir ve değerlendirebilir.
Uluslararası iletişimin yarattığı devrimi ve gelecekte neler yaratabileceği öngürüsünde bulunabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Tanışma ve Tarihsel Süreçte Uluslararası İletişim Anlatım
2 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Tarihsel Süreçte Uluslararası İletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası İletişime Kuramsal Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası İletişime Kuramsal Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası iletişim Alt Yapısının Oluşması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Küresel Medya Pazarı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Kültür Sanayi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Kültürel Küreselleşme ve İletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası etkileşim: Seyahat ve turizm Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Uluslararası insan hareketliliği Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması İnternet Çağında uluslararası iletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Sosyal medya araçları ve uluslararası iletişim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Bitmeyen Devrim: Çağımızın Krizi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Referans verilen kitapların ilgili kısımlarının okunması Yerel ve uluslararası eğitim Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İnceoğlu Y. (2004). Uluslararası Medya. İstanbul: Der Yayınları
Collection of essays (1997). International Communication and Globalization, ed.Ali Muhammadi,London: Sage Publication,
Movlana, Hamid ( 1997). Global Information and World Communication, New Frontiers in International Relations, London: Sage Publications
Bülbül, Rıdvan (2002). Uluslararası İletişim, 3. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayın.
Castels, Manuel ( 2010). The Rise of The Network Society, second Ed. Willey. Electronic Book.
Thussu, Daya Kishan(2000). International Communication: Continuity and Change,London: Arnold.
Vural, Sacide (2018). Uluslararası İletişim Ve Küreselleşme, e-yayın: Dönüşen Dünyada İletişim, Kıbrıs.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
2
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
3
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
4
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
5
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
2
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
2
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
3
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
3
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0