TR EN

SAĞLIK İLETİŞİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT442 SAĞLIK İLETİŞİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; sağlık iletişiminin kuramsal zeminini açıklayarak öğrencilere sağlık iletişimi faaliyet alanını tanıtmak, uygulamaların nasıl yapıldığını göstermek ve öğrencilerin sağlık iletişimi kampanyası yaratmalarını sağlamaktır
İçerik: Ders; iletişim kavramının tanımı, sağlık iletişiminin özelliklerinin listelenmesi, sağlık iletişimi kampanya örneklerinin analizi, doktor hasta ilişkilerinin tartışılması, hastanelerin sosyal sorumluluk kampanyalarının yorumlanması, sağlık iletişimi kampanyası yaratılması gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sağlık iletişim tanımlarından en az 3’ünü özetleme
Sağlık iletişimindeki temel kuramları ve modelleri açıklama
Medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle inceleme
Sağlık iletişiminde kitle iletişim araçlarının etkilerini yorumlama

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir? Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir? Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık İletişiminin Özellikleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişiminde Kullanılan Yöntemler Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimi Kuramları Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimi Kuramları Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimi Çalışma Süreci Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimi Çalışma Süreci Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişiminde Dijitalleşme Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık Hizmetlerinde Sosyal Medya Kullanımı Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişiminde Kurumsal İletişim ve Kurumsal İmaj Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sağlık İletişimi İle İlgili Diğer Konular Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Altuntaş, E. Y. (2019). Sağlık Hizmetleri Uygulamalarında Dijital Dönüşüm (Ed. Altuntaş, E. Y.). Eğitim Yayınevi.
Çınarlı, İ., (2008). Sağlık İletişimi Ve Medya, Nobel Yayım Dağıtım
Demirel, Y. (2016). Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim. Ankara: Akademisyen Kitabevi
Dutta-Bergman, M. J. (2005). Theory and practice in health communication campaigns: A critical interrogation. Health communication, 18(2): 103-122.
Ergin, A. (2011). Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Ankara: Anı Yayınları
Ertekin, İ (2017). Sağlık İletişimi. Gece Kitaplığı
Işık, M. (2010). Hastanelerde Halkla İlişkiler. Eğitim Yayınevi.
Işık, T. (2019). Sağlık Hizmetleri Uygulamalarında Dijital Dönüşüm (Ed. Altuntaş, E. Y.). Eğitim Yayınevi.
Göksu, N. F. (2018). Sağlık İletişimi. İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
2
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
3
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
4
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
5
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
2
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
2
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
3
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
3
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 11 2 22
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0