Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN404 |
EARTHQUAKE RESISTANT DESIGN |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Depreme dayanıklı yapı tasarımına giriş yapmak, betonarme binalarda deprem sebebiyle oluşan hasarlar ile bu hasarların sebeplerinin anlaşılmasına katkı sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Depremin tanımı ve oluşumu, deprem spektrumları, deprem hareketinin ölçümü, deprem etkisindeki betonarme yapı elemanların davranışı, betonarme yapı elemanlarında kesme ve eğilme etkisi ile hasar oluşumu, depreme dayanıklı taşıyıcı sistem seçimi, yaygın kullanılan betonarme yapı sistemlerinde ve yapı elemanlarında deprem etkisi ile oluşan hasarlar ve sebepleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Depreme dayanıklı betonarme elemanların özelliklerini kavrayabilme |
Depreme dayanıklı betonarme taşıyıcı sistemlerin özellikleri ve kapasite tasarımı kavramlarını öğrenebilme |
Deprem sebebiyle oluşan hasarlara bakarak sebep sonuç ilişkilerine dair fikir üretebilme, bu bilgiler ışığında yapılması ve yapılmaması gereken uygulamaları belirleyebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Depremin oluşumu ve özellikleri, Dünya’ da ve Türkiye’ de aktif faylar ve deprem bölgeleri. |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Deprem dalgaları, Depremin ölçülmesi, Depremin büyüklüğü ve şiddeti. |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Tek serbestlik dereceli yapı sistemlerinin deprem etkisi altında titreşimi, Elastik yanıt
spektrumlarının hesaplanması, Yerel zemin koşullarının etkisi. |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Tek serbestlik dereceli yapı sistemlerinin serbest ve zorlanmış titreşimi, depreme vereceği yanıt. |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Çok serbestlik dereceli yapı sistemlerinin doğal frekansları ve ilgili mod biçimleri. |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Çok serbestlik dereceli yapı sistemlerinin deprem yanıtı. |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Yanıt spektrumları yöntemi, modal maksimumların birleştirilmesi |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Betonarme yapı elemanlarının deprem davranışı, Birleşim noktaları, Plastik mafsallar,
Kapasiteye dayalı tasarım. |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Depreme dayanıklı yapı tasarımı ilkeleri, Deprem yönetmelikleri, Limit durumlar, Yapısal
süreksizlikler, Çözüm yöntemleri. |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Eşdeğer deprem yükü yöntemi, Modal çözümleme, Dinamik çözümleme, Süneklik |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Deprem hasarları ve hasar çeşitleri, Yapı elemanlarında hasarın belirlenmesi ve
değerlendirilmesi |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Yapıların onarım ve güçlendirme teknikleri, Onarım malzemeleri, Yapı elemanlarının
güçlendirilmesi. |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Yapı sistemlerinin yeni elemanlar kullanılarak güçlendirilmesi, Güçlendirme tasarımı. |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Yapı sistemlerinin yeni elemanlar kullanılarak güçlendirilmesi, Güçlendirme tasarımı. |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
AK Chopra (2012). Dynamics of Structures: Theory & Applications to Earthquake
Engineering, 4th edition, Prentice Hall, NY. |
Z Celep (2015). Deprem Mühendisliğine Giriş ve Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı, Beta
Dağıtım, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
25 |
25 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
159 |
|
Genel Toplam |
159 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|