Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN409 |
TRANSPORTATION ENGINEERING |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Ulaşım türlerinin genel kavramları, karayolu ulaşımı, karayollarının geometrik tasarımı hakkında bilgiler vermek, trafik mühendisliğinin esasları üzerinde durup bu bilgilerin tasarım amacı ile nasıl kullanılacağını değerlendirmek, yol kaplamaları ve yol malzemeleri hakkında bilgiler verip, yol yapım çalışmaları ve yollarda görülen bozulmalar konularında temel bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Ulaştırma planlamasındaki adımları, ulaştırma tesisleri tasarımında sürücü, yol ve araçlar arasındaki dinamiğin tanımları, profesyonel proje hazırlama ve sunma, yol tasarımı adımlarını gösterme trafik akım teoremini tanımlamak; akım-yoğunluk-hız ilişkilerini uygulama, kapasite ve hizmet seviyesi analizi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Karayolu teknik terimlerini kavrayabilme |
Karayolu projesi tasarım esaslarını tanımlayabilme |
Ulaşım ile ilgili bir konuyu sözlü/yazılı açıklayabilme |
Ulaşım yatırımlarının sosyo-ekonomik sonuçlarını yorumlayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Ulaştırma Yöntemlerinin Tanımlanması |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Karayolu Mühendisliği Temelleri |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Karayolu Lokasyonu, Fiziki Ölçümler, Planlama ve Şartnameler. |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Tasarım, (Araç Özellikleri, Yatay Aliyman) |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Düşey Aliyman (Kırmızı Hattın Oluşturulması, Düşey Kurb) |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Tasarım (Düşey Aliyman,Düşey Kurb) |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Kavşak Kontrolü ve Tasarımı |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Karayolu Kapasitesi ve Hizmet Seviyesi |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Ulaştırma Spiralleri ve Dever Uygulamaları |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Tasarım (Ulaşım Spiralleri ve Dever Uygulamaları, Enkesit) |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Karayolu Tasarımı için Zemin Mühendisliği |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Karayolu Tasarımı için Zemin Mühendisliği |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Drenaj ve Drenaj Sistemleri |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Drenaj ve Drenaj Sistemleri |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Ders Notlari. |
Highway Engineering by Paul H. Wright, 6th Edition. |
"Highway Engineering", C.H. OGLESBY, C. I. HEWES John-Wiley, 1963. |
"Highway Design Reference Guide", ed. Kenneth B. WOODS, New York: McGraw-Hill, c1988. |
"Highway Curves", H.C. IVES, P. KISSAM, John-Wiley, 1941-1966. |
Karayolu Mühendisliği, Nadir Yayla |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|