Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN453 |
STEEL BRIDGES |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Çelik köprülerin tasarım esasları konusunda bilgilendirmek, çelik demiryolu köprüleri, taşıyıcı elemanları, birleşimlerinin tasarımını öğretmek, çelik karayolu köprüleri, taşıyıcı elemanları, birleşimlerinin tasarımını öğretmek, çelik köprülerde fren, lase, rüzgar, deprem, yorulma ve duruş emniyeti hesaplarını tanıtmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Köprülerin sınıflandırılması, yönetmelikler, demiryolu köprüleri, karayolu köprüleri, kafes kirişli köprüler, kompozit kirişli köprüler, köprü stabilitesi, rüzgar, lase ve fren bağlantıları, eğri eksenli ve verev köprüler, kablo askılı ve kablolu köprüler, yapısal özellikleri, projelendirme esasları konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Çelik karayolu ve demiryolu köprüleri arasındaki farkı öğrenebilme |
Çelik demiryolu ve karayolu köprülerindeki yükleri tanımlama ve hareketli yüklere karşı gelen yükleme modelini oluşturabilme |
Çelik taşıyıcı köprü elemanlarını ve birleşimlerini tasarlayabilme |
Çelik köprülerdeki fren, lase, rüzgar ve deprem bağlantılarını tasarlayabilme ve yorulma, duruş emniyeti tahkiklerini yapabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş / Tarihçe / Köprülerin Sınıflandırılması / Genel Projelendirme Esasları |
- |
2 |
- |
Çelik Demiryolu ve Karayolu Köprüleri : Yükler , Yükleme Kombinasyonları, Boyutlandırma Hesapları |
- |
3 |
- |
Demiryolu Köprüleri : Raylar / Traversler / Açık ve Kapalı Tabliyeler |
- |
4 |
- |
Demiryolu Köprüleri : Boylama ve Enleme Kirişler |
- |
5 |
- |
Demiryolu Köprüleri : Ana Kirişleri |
- |
6 |
- |
Demiryolu Köprüleri : Fren, Lase, Alt ve Üst Rüzgar Bağlantıları, Derzler |
- |
7 |
- |
Karayolu Köprüleri : Tabliye , Kaplamalar |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Yarıyıl Sınavı, Yorulma laboratuvarı |
- |
10 |
- |
Karayolu Köprüleri: / Kafes Kiriş Köprüler |
- |
11 |
- |
Ortotrop Köprüler : Burulma Rijitliksiz ve Burulma Rijitlikli Boyuna Berkitmeler |
- |
12 |
- |
Kompozit Köprüler : Kayma Bağlantıları |
- |
13 |
- |
Eğri Eksenli ve Verev Köprüler |
- |
14 |
- |
Kablolu ve Kablo Askılı Köprüler, Teknik Gezi |
- |
15 |
- |
Dönem Ödevlerinin Verilmesi ve Sunulması |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1. The Design of Modern Steel Bridges , Sukhen Chatteriee;, Blackwell Publishing,
2003.
2. Design of Modern Steel Railway Bridges , J.F. Unsworth;2010.
3. Bridge and Highway Structure Rehabilitation and Repair, Mohiuddin A. Khan, Mc
Graw Hill, 2010.
4. Orthotropic Bridges Theory & Design , M.S. Troitsky;, J.F. Lincoln Arc Welding
Foundation, Cleveland, Ohio, 1967.
5. Brückenbau; Teil I-IV , Koch;, Werner Verlag, Düsseldorf, Germany, 1971 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|