TR EN

RUSSIAN I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RUS101E RUSSIAN I 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Rusça
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EMRAH ÖZCAN-Dr.Öğr.Üyesi SEVDA POLAT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilerin Rusça temel dil becerilerini geliştirmesini amaçlar.
İçerik: Bu ders Kiril alfabesi, basit cümle kurma, Rusça kişi zamirleri, basit cümle kurma, Rusça "bu kim? bu ne?" soru kalıbı, basit cümle kurma, "a" bağlacıyla cümle kurma, "nerede?" sorusu, "hayır, bu ..." kalıbı kullanılarak cümle kurma, "kimin" sorusu, cümle kurma, fiil çekimleri, fiil çekimleri, cümle kurma, alıştırmalar, "что", "çünkü" bağlaçlarıyla bileşik cümle kurma, geçmiş zaman, bulunma hali, "в, на" edatları, cümle kurma, alıştırmalar, yönelme hali, yönelme halinde kullanılan fiiller, yönelme hali, yönelme halinde kullanılan fiiller, cümle kurma, alıştırmalar, bulunma hali ve yönelme hali, "в, на, о" edatları, cümle kurma, alıştırmalar, diyalog kurma konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Basit cümlelerle kendini ifade eder.
Basit Rusça cümleleri kurar.
Anadili ile Rusça'daki dil bilgisi farklılıklarını karşılaştırır.
Öğrendiği yeni Rusça kelimeleri İngilizce ve Türkçe dillerindeki kullanımları ile ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Kiril alfabesi. Anlatma, uygulama.
2 Araştırma Kiril alfabesi. Selamlaşma ifadeleri. Basit cümle kurma. "Bu kim? Bu ne?" soru kalıbı. Anlatma, uygulama.
3 Araştırma Selamlaşma ve vedalaşma ifadeleri. Kendini tanıtma. Rusça kişi zamirleri. Basit cümle kurma. Anlatma, uygulama.
4 Araştırma Rusçada cins kategorisi. Basit cümle kurma. "de/da" bağlacı. Anlatma, uygulama.
5 Araştırma "Kimin?" sorusu. İyelik zamirleri. Cümle kurma. "A" bağlacıyla cümle kurma. Anlatma, uygulama.
6 Araştırma "Nerede?" sorusu. "Hayır, bu ..." kalıbı kullanılarak cümle kurma. Anlatma, uygulama.
7 Araştırma Sayılar. Haftanın günleri. Mevsimler. Anlatma, uygulama.
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma İsimlerin çoğul hali. Alıştırmalar. İyelik zamirleri çoğul hali ve soruları. Anlatma, uygulama.
10 Araştırma Şimdiki zaman. Fiil çekimleri. Cümle kurma, alıştırmalar. "ЧТО" bağlacıyla bileşik cümle kurma. Anlatma, uygulama.
11 Araştırma Rusçada sıfat. Alıştırmalar. Anlatma, uygulama.
12 Araştırma İşaret zamirleri. Sıfatın üstünlük derecesi. Alıştırmalar. Diyaloglar. Anlatma, uygulama.
13 Araştırma Para birimi. Fiyat sorma. Anlatma, uygulama.
14 Araştırma Genel tekrar. Alıştırmalar. Anlatma, uygulama.
15 Araştırma Genel tekrar. Alıştırmalar. Anlatma, uygulama.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Антонова, В.Е., Нахабина, М.М., Сафранова, М.В., Толстых, А.А. (2003). Дорога в Россию 1. М.
Чернышов, С. (2009). Поехали! 1.1 Русский язык для взрослых. М.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 10 2 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 56 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0