Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FRE101E | FRENCH I | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Fransızca |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Fransızca Dilbilgisi temel kurallarını orta seviyede kavrama ve bu kuralları verilen metin içerisinde kullanma. Metin içerisinde parça-bütün ilişkilerini görebilme, dilbilgisi kurallarını kullanarak kurallı doğru cümleler yapabilmektir. |
İçerik: | Hayat tecrübesi, Çeşitli kişisel objeler, Kişilerin eşkalini belirleme, Fransızların yaşadığı çevre. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklar. |
Temel görgü kurallarını ve selamlaşma ifadelerini aktarır. |
Konuşma dilinde kişisel objeleri karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Hayat tecrübesi: Görgü kuralları, Selamlaşma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Kitap okuma | Hayat tecrübesi: Görgü kuralları, Selamlaşma, Tanışma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Kitap okuma | Hayat tecrübesi: Görgü kuralları, Selamlaşma, Tanışma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Makale okuma | Kişisel objeler: Objelerin yerini belirtmek | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Makale okuma | Kişilerin eşkalini belirleme: Uzun boy, kısa boy ve ten rengi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Makale okuma | Kişilerin eşkalini belirleme: Renkler-Les couleurs, Giysiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Ders notları | Genel tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Makale okuma | Kişisel Objeler: İnternetten alışveriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Makale okuma | Kişisel Objeler: Ünlü tablolarda resmedilen kişilerin yerini belirleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Kitap okuma | Fransızların yaşadığı çevre: ikâmetgâhları, Fransızların oturduğu apartmanlar, Kiralık veya satılık ev | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Kitap okuma | Fransızların yaşadığı çevre: ikâmetgâhları, Fransızların oturduğu apartmanlar, Kiralık veya satılık ev | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Kitap okuma | Fransızların yaşadığı çevre: ikâmetgâhları, yurtiçi veya yurtdışı seyahatler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Kitap okuma | Fransızların yaşadığı çevre: ikâmetgâhları, yurtiçi veya yurtdışı seyahatler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Ders notları | Genel tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İlkgelen, Z. Z. (1983). Fransızca dilbilgisi. İstanbul: Gözen Yayınları. |
Karaahmetoğlu, A. (2016). Fransızca standart sözlük : Fransızca - Türkçe, Türkçe - Fransızca. İstanbul: Fono Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |