TR EN

TRAFFIC PSYCHOLOGY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSY425 TRAFFIC PSYCHOLOGY 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere trafik psikolojisi alanındaki konu, metot ve yaklaşımları tanıtılmasıdır.
İçerik: Bu dersin içeriği; "sürücü davranışları, psikoteknik değerlendirme, risk alma, sürücülerin rehabilitasyonu gibi trafik psikolojisi konularının kuramsal ve uygulamalı olarak işlenmesinden oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Trafik psikolojisinin araştırma konuları ve metotlarını açıklar.
Trafikteki insan davranışının altında yatan farklı motivasyon ve süreçleri değerlendirir.
Trafik güvenliğini artırabilmek için yol kullanıcı davranışlarının ne yönde ve nasıl değişebileceği konusunda çözümler planlar.
Ders kapsamında öğrenilen teorik bilgi ve yaklaşımları trafik güvenliği problemlerini çözmeye yönelik araştırmalar yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Trafik psikolojisine giriş Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
2 Literatür okuma Araştırma metotları & Sürücü davranışı modelleri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
3 Literatür okuma Sürücü yeterlilikleri: görüş, dikkat, algı Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
4 Literatür okuma Sürücü yeterlilikleri: yaş etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
5 Literatür okuma Psiko-teknik değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
6 Literatür okuma Sürücülerin psikoteknik değerlendirmesi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
7 Literatür okuma Sürücülük stili: Hız yapma Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Sürücülük stili: Saldırgan sürücülük, koruyucu tertibat kullanımı Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
10 Literatür okuma Sürücü noksanlıkları: alkol ve madde kullanımı Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
11 Literatür okuma Sürücü noksanlıkları: yorgunluk, dikkat dağılması, dikkat eksikliği Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
12 Literatür okuma Diğer yol kullanıcıları: yayalar Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
13 Literatür okuma Diğer yol kullanıcıları: motorsiklet kullanıcıları Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
14 Literatür okuma Kaza nedenleri ve analizi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
15 Literatür okuma Kazaya karşı alınan önlemler ve güvenlik planlaması Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0