Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SOC375 |
YOUTH SOCIOLOGY |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı; Gençlik Sosyolojisi alanına ilişkin temel yaklaşımlarla birlikte, genç olmak ve gençlik kavramlarının tarihsel süreçte taşıdığı anlamları ve yaşadığı dönüşümleri tartışmaktır. Gençlik kavramı suç, siyaset, din, cinsellik, işsizlik gibi oldukça geniş bir kavram topluluğu ile birlikte ele alınabilecek geniş bir araştırma alanına sahiptir. Derste araştırma açısından oldukça verimli bir alan olan gençlik sosyolojisine ilişkin, özellikle öğrencilerin kendileriyle bağdaştırabilecekleri güncel tartışmalar üzerinden bir bakış açısı ve farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir. |
İçerik: |
Genç olmak ve gençlik kavramlarının tanımı, toplumsal değişme ile ilişkisinin anlaşılması, Gençlik sosyolojisi nedir, Dünyada gençlik çalışmaları, Türkiye’de gençlik çalışmaları, gençliğe ilişkin kavramlar; araştırma alanları ve öncelikli konular, gençlik ve siyaset: Toplumsal hareketlerde gençlerin rolü, gençlik ve din, modernleşmeye bağlı olarak gençliğin din ile ilişkisi, gençlik ve toplumsal cinsiyet, gençlik ve işsizlik; gençlerin eğitim olanakları ve istihdamı, dijital çağda gençlik, gençlik ve kültür, gençlik ve serbest zamanların yönetimi, Türkiye’de gençlerin sorunları konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Gençlik sosyolojisinin bir disiplin olarak alanını tanır ve din, siyaset, cinsiyet, dijital çağ, işsizlik, kültür gibi kavramlarla ilişkisini özetler. |
Genç olmak ve gençlik kavramlarının kapsamını ve toplumsal değişmeye bağlı olarak gelişimini, öğrendiği yaklaşımlar ve sınıftaki tartışma ortamı aracılığıyla açıklar. |
Kendisi de bir genç olarak ders süresince öğrendiklerini gündelik hayatından örneklendirir. |
Türkiye’de ve dünyadaki gençlik çalışmalarından edindiği bilgiler ile gündelik hayatı arasında ilişki kurar. |
Türkiye ile diğer ülkeler arasında gençlik sorunlarıyla ilgili kıyaslamalar yapar. |
Gençliğin toplumdaki konumuna ve önemine ilişkin eleştirilerde bulunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Genç olmak ve gençlik kavramlarının tanımı, toplumsal değişme ile ilişkisinin anlaşılması |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
2 |
Kaynak okuma |
Gençlik sosyolojisi nedir? Dünyada gençlik çalışmaları |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
3 |
Kaynak okuma |
Türkiye’de gençlik çalışmaları |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
4 |
Kaynak okuma |
Gençliğe ilişkin kavramlar; araştırma alanları ve öncelikli konular |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
5 |
Kaynak okuma |
Gençlik ve siyaset: Toplumsal hareketlerde gençlerin rolü |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
6 |
Kaynak okuma |
Gençlik ve din; modernleşmeye bağlı olarak gençliğin din ile ilişkisi |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
7 |
Kaynak okuma |
Gençlik ve toplumsal cinsiyet |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak okuma |
Gençlik ve işsizlik; gençlerin eğitim olanakları ve istihdamı |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
10 |
Kaynak okuma |
Dijital çağda gençlik |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
11 |
Kaynak okuma |
Gençlik ve kültür |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
12 |
Kaynak okuma |
Gençlik ve serbest zamanların yönetimi |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
13 |
Kaynak okuma |
Türkiye’de gençlerin sorunları |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
14 |
Kaynak okuma |
Gençlik çalışmalarından örnekler ve üzerine tartışmalar |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
15 |
Kaynak okuma |
Değerlendirme |
Anlatım Soru Cevap Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Bayhan, Vehbi. (2014). “Milenyum veya y kuşağı gençliğinin sosyolojik bağlamı”, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 8-25, Ankara: Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları |
Beşirli, Hayati. (2013). Gençlik sosyolojisi: politik toplumsallaşma ve gençlik. Ankara: Siyasal Kitabevi |
Lesko, N., & Talburt, S. (2012). A history of the present youth studies. (N. Lesko & S. Talburt, eds. ). London: Routledge |
Alpay, Mustafa. (2017). Türkiye’nin gençlik politikaları. İstanbul: Hiperlink |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|