Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CHE452 |
ANALYTICAL CHEMISTRY |
7 |
5 |
5 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Analitik kimyanın temel kavramlarının ve hesaplamalarının öğretilmesi, analitik kimyada kullanılan temel tepkimelerden asidik ve bazik tepkimelerin, çöktürme tepkimelerinin, yükseltgenme ve indirgenme tepkimelerinin prensiplerinin verilmesiyle, analitik kimyada kullanılan kimyasal maddelerin, cihazların, laboratuvar kurallarının ve sağlık güvenlik konularının tanıtılması ve temel analizlerden, gravimetrik analizlerin, volumetrik analizlerin; ve elektrokimyanın prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. İlgili konular inşaat mühendisligi ile olan ilişkisi vurgulanarak anlatılacaktır. |
İçerik: |
Kimya ve Temel Kavramalar &Kimya- İnşaat Mühendisliği, Analitik Kimyaya Giriş & Kimyasal Analizlerde Hatalar, Atom Yapısı, Elementler ve Periyodik Cetvel, Kimyasal Bileşikler & Mol Konsepti, Çözeltiler & Sulu Çözeltilerin Özellikleri, Kimyasal Reaksiyonlar & Stokiyometri & Denge, Çökme Reaksiyonları & Çözünürlük, Asit Baz Reaksiyonları, Yükseltgenme İndirgenme Reaksiyonları, Gazlar, Uygulamada Analitik Kimya: Laboratuvar Kuralları, Ekipmanları, Sağlık ve Güvenlik, Analitik Kimyada Kullanılan Cihazlar, Gravimetri & Volumetri (Titrasyon), Elektrokimya |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi alan öğrenciler:
1) Kimya ve analitik kimya temel kural ve teorilerini anlama ve kullanma becerisi kazanır |
2) Analitik kimya ile ilgili deneyleri anlayıp ve sonuçlari analiz edip yorumlama becerisi kazanır |
3) Çok disiplinli çalışma konusunu kavrar ve uygular (kimya- inşaat mühendisliği) |
4) Analitik düşünme ve hesaplama yeteneğine sahip olur ve mühendislik problemleri çözerken bunu uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Kimya ve Temel Kavramalar &Kimya- İnşaat Mühendisliği |
- |
2 |
- |
Analitik Kimyaya Giriş & Kimyasal Analizlerde Hatalar |
- |
3 |
- |
Atom Yapısı, Elementler ve Periyodik Cetvel |
- |
4 |
- |
Kimyasal Bileşikler & Mol Konsepti |
- |
5 |
- |
Çözeltiler & Sulu Çözeltilerin Özellikleri |
- |
6 |
- |
Kimyasal Reaksiyonlar & Stokiyometri & Denge |
- |
7 |
- |
Çökme Reaksiyonları & Çözünürlük |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Asit Baz Reaksiyonları |
- |
10 |
- |
Yükseltgenme İndirgenme (RedOX) Reaksiyonları |
- |
11 |
- |
Gazlar |
- |
12 |
- |
Uygulamada Analitik Kimya: Laboratuvar Kuralları, Ekipmanları, Sağlık ve Güvenlik |
- |
13 |
- |
Analitik Kimyada Kullanılan Cihazlar |
- |
14 |
- |
Analizde Klasik Metodlar: Gravimetri & Volumetri (Titrasyon) |
- |
15 |
- |
Elektrokimya |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Skoog, D. A., West, D., Holler, J. F, Analitik Kimya Temelleri . baskı., Bilim Yayıncılık, Ankara (Saunders College Publishing, New York), 1999- Available at IGU Library |
Nakiboğlu, C., Analitik Kimya, Anı Yayıncılık, 2017 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
5 |
70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
2 |
6 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
10 |
3 |
30 |
Ara Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
15 |
1 |
15 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
10 |
2 |
20 |
TOPLAM |
57 |
0 |
147 |
|
Genel Toplam |
147 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|