Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BUS102 | MANAGEMENT AND ORGANIZATION | 8 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bölümün amacı yönetici adayı yetiştirmektir. |
İçerik: | Ders kapsamında yönetim ve organizasyonla ilgili teorik ve uygulamalı bilgi öğrencilere aktarılacak ve yönetici adaylığı için ilk adım attırılacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir yöneticinin neleri nasıl planlayacağı, uygulayacağı ve denetleyeceği bilgisi kazanılacaktır. |
Uluslararası yönetim vizyonu edinilecektir. |
Yönetim ve organizasyon konusunda teorik ve pratik bilgiler kazanılacaktır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yönetim bilimi ile ilgili genel açıklamalar, yönetici kavramı ve yöneticilerin özellikleri. | anlatım - örnekler |
2 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Planlama fonksiyonu, planlama araçları, planlama süreci ve planlamanın yararları. | anlatım - örnekler |
3 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Örgütleme fonksiyonu, organizasyon ilkeleri, bölümlere ayırma. | anlatım - örnekler |
4 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yetki, güç, merkezleşme ve merkezleşmeme kavramları. | anlatım - örnekler |
5 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yürütme fonksiyonu liderlik ve iletişim. | anlatım - örnekler |
6 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Motivasyon, işletme içi gruplar. | anlatım - örnekler |
7 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Koordinasyon fonksiyonu, koordinasyon ilkeleri. | anlatım - örnekler |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Denetim fonksiyonu, denetim araçları, denetim ilkeleri. | anlatım - örnekler |
10 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Stratejik yönetim, stratejik planlama. | anlatım - örnekler |
11 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Strateji, taktik ve politika. | anlatım - örnekler |
12 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Yönetim biliminin güncel konuları, toplam kalite yönetimi, öğrenen organizasyonlar, yeni ekonomi. | anlatım - örnekler |
13 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Değişim mühendisliği, kıyaslama (benchmarking) | anlatım - örnekler |
14 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Dış kaynaktan yararlanma, outsourcing, yalın organizasyonlar. | anlatım - örnekler |
15 | Ders kaynağının ilgili bölümü | Final sınav hazırlığı. | anlatım - örnekler |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ders notları |
Organization and Management Jos Marcus |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |