Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN408 |
BRIDGE DESIGN |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Açık tabliyeli, dolu gövdeli, tek açıklıklı bir çelik karayolu köprüsünün üst yapı elemanlarını ve tek açıklıklı bir betonarme karayolu köprüsünü boyutlandırabilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Köprü tasarımı ile ilgili boyutlandırma, hesap ve çizim aşamaları konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tesir çizgilerini kullanarak elverişsiz yüklemeler yapabilme |
Betonarme karayolu köprülerinin yapısal elemanlarını tasarlayabilme |
Çelik demiryolu köprülerinin yapısal elemanlarını tasarlayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Donelerin verilmesi |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Enkesit, boykesit ve plan çizimi, köprü elemanlarına ön boyut verilmesi, Tabliye plağı hesabı (PIGEAUD
Yöntemi ile) |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Traves ve boylama statik hesabı ve boyutlandırılması, Konsol plak hesabı (Karayolları Köprüler Teknik
Şartnamesi formülü ile) |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Enleme kirişi statik hesabı ve boyutlandırılması, Kenar ve iç anakiriş hesabı (COURBON formülü ile) |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Anakiriş statik hesabı ve boyutlandırılması, Enleme kiriş hesabı |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Anakiriş birleşim hesapları, üst başlık yanal burkulmasının tahkiki |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Mesnet kesitinde gövde levhası burkulmasının tahkiki, Kenar ayak hesabı. Gerilme, devrilme ve kayma
tahkikleri |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Anakiriş gövde levhalarının burulma tahkiki, Anakiriş ve enleme kirişi donatı çizimleri |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Enleme-boylama ve enleme anakiriş birleşim hesapları, Elastomer mesnet hesabı |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Rüzgar bağlantılarının statik hesabı ve boyutlandırılması |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Lase bağlantılarının statik hesabı ve boyutlandırılması, Kenar ayak çizimleri |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Fren bağlantısının statik hesabı ve boyutlandırılması, bağlantı elemanlarının düğüm noktalarının teşkili ve
birleşim hesaplar, Enkesit, boykesit ve kalıp planı çizimleri |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Mesnet hesapları |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Detayların çizimi |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
-Prof. Dr. Hüseyin Celasun, Çelik Köprüler. |
Prof. İbrahim Ekiz, Çözümlü Köprü Problemleri. |
Karayolu Yolboyu Mühendislik Yapıları için Afet Yönetmeliği |
AASHTO Standard Specifications for Highway Bridges |
Çelik Demiryolu Köprüleri için Hesap Esasları (BE) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
25 |
25 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
154 |
|
Genel Toplam |
154 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|