TR EN

BRIDGE DESIGN DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEN408 BRIDGE DESIGN 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Açık tabliyeli, dolu gövdeli, tek açıklıklı bir çelik karayolu köprüsünün üst yapı elemanlarını ve tek açıklıklı bir betonarme karayolu köprüsünü boyutlandırabilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Köprü tasarımı ile ilgili boyutlandırma, hesap ve çizim aşamaları konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tesir çizgilerini kullanarak elverişsiz yüklemeler yapabilme
Betonarme karayolu köprülerinin yapısal elemanlarını tasarlayabilme
Çelik demiryolu köprülerinin yapısal elemanlarını tasarlayabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Araştırması Donelerin verilmesi Anlatım
2 Literatür Araştırması Enkesit, boykesit ve plan çizimi, köprü elemanlarına ön boyut verilmesi, Tabliye plağı hesabı (PIGEAUD Yöntemi ile) Anlatım
3 Literatür Araştırması Traves ve boylama statik hesabı ve boyutlandırılması, Konsol plak hesabı (Karayolları Köprüler Teknik Şartnamesi formülü ile) Anlatım
4 Literatür Araştırması Enleme kirişi statik hesabı ve boyutlandırılması, Kenar ve iç anakiriş hesabı (COURBON formülü ile) Anlatım
5 Literatür Araştırması Anakiriş statik hesabı ve boyutlandırılması, Enleme kiriş hesabı Anlatım
6 Literatür Araştırması Anakiriş birleşim hesapları, üst başlık yanal burkulmasının tahkiki Anlatım
7 Literatür Araştırması Mesnet kesitinde gövde levhası burkulmasının tahkiki, Kenar ayak hesabı. Gerilme, devrilme ve kayma tahkikleri Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması Anakiriş gövde levhalarının burulma tahkiki, Anakiriş ve enleme kirişi donatı çizimleri Anlatım
10 Literatür Araştırması Enleme-boylama ve enleme anakiriş birleşim hesapları, Elastomer mesnet hesabı Anlatım
11 Literatür Araştırması Rüzgar bağlantılarının statik hesabı ve boyutlandırılması Anlatım
12 Literatür Araştırması Lase bağlantılarının statik hesabı ve boyutlandırılması, Kenar ayak çizimleri Anlatım
13 Literatür Araştırması Fren bağlantısının statik hesabı ve boyutlandırılması, bağlantı elemanlarının düğüm noktalarının teşkili ve birleşim hesaplar, Enkesit, boykesit ve kalıp planı çizimleri Anlatım
14 Literatür Araştırması Mesnet hesapları Anlatım
15 Literatür Araştırması Detayların çizimi Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

-Prof. Dr. Hüseyin Celasun, Çelik Köprüler.
Prof. İbrahim Ekiz, Çözümlü Köprü Problemleri.
Karayolu Yolboyu Mühendislik Yapıları için Afet Yönetmeliği
AASHTO Standard Specifications for Highway Bridges
Çelik Demiryolu Köprüleri için Hesap Esasları (BE)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 25 25
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0