Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN420 |
DESIGN OF TALL BUILDING STRUCTURES |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yüksek binalarda kullanılan yapısal taşıyıcı sistemlerin, dış yükler altında servis ve kapasite tasarım yaklaşımlarının, yüksek binalara özel pratikte tasarım ve inşaat aşamalarında karşılaşılan konularda tasarım yaklaşımlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Yüksek binaların taşıyıcı sistemleri, rüzgar ve deprem yükleri altında davranış ve tasarım, uluslararası tasarım yaklaşımları, betonarme, çelik ve kompozit taşıyıcı elemanlar ve tasarım yöntemleri, sünme ve rötre etkileri, kolon ve duvar eksenel kısalmaları, döşeme salınımları, zemin seviyesi tasarımı, mega elemanların tasarımı, kemer-kafes sistemlerinin tasarımı, temellerin tasarımı, temel kazı destek sistemleri, dış cephe ve yapısal olmayan elemanların tasarımı, bina bilgi sistemleri ve yapısal tasarım uygulamaları konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Yüksek binalarda yapısal sistemi seçebilme |
Yüksek binaların rüzgar ve deprem yükleri altında davranış ve tasarım yöntemlerini kavrayabilme |
Yüksek binalara özel yapısal elemanları tasarlayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Yüksek yapılara giriş ve Yapısal taşıyıcı sistemleri |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Yapı taşıyıcı sistemler |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Rüzgar Mühendisliğine Giriş |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Rüzgar Yükleri Altında Davranış: Rüzgar Yönü, Rüzgara Dik Yön |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Rüzgar Yükleri için Tasarım ve Uluslararası Yönetmelikler |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
İnsanların Salınım Algısı ve Konfor, Döşeme Salınımı |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Rüzgar Yükleri için Salınım Kontrolü |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Deprem Yükleri altında Davranış ve Tasarım |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Sünme, Rötre ve Eksenel Kısalma Etkileri, Aşamalı İnşaat Analizi |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Zemin seviyesi, mega elemanlar, outrigger ve kemer kafes sistemlerinin tasarımı |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Temel sistemleri, temel kazı destek sistemleri |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Cephe ve yapısal olmayan elemanların tasarımı |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Mimari ve Servis Mühendisliği ile Koordinasyon |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Proje Örnekleri |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Taranath, B. S. “Structural Analysis and Design of Tall Buildings,” Marcel Dekker, New York,
A.B.D., 2011. |
Taranath, B. S. “Reinforced Concrete Design of Tall Buildings,” CRC Press, Florida, A.B.D., 2010 |
Taranath, B. S. “Structural Analysis and Design of Tall Buildings: Steel and Composite
Construction,” CRC Press, Florida, A.B.D., 2012. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
149 |
|
Genel Toplam |
149 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|