TR EN

DESIGN OF TALL BUILDING STRUCTURES DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEN420 DESIGN OF TALL BUILDING STRUCTURES 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yüksek binalarda kullanılan yapısal taşıyıcı sistemlerin, dış yükler altında servis ve kapasite tasarım yaklaşımlarının, yüksek binalara özel pratikte tasarım ve inşaat aşamalarında karşılaşılan konularda tasarım yaklaşımlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Yüksek binaların taşıyıcı sistemleri, rüzgar ve deprem yükleri altında davranış ve tasarım, uluslararası tasarım yaklaşımları, betonarme, çelik ve kompozit taşıyıcı elemanlar ve tasarım yöntemleri, sünme ve rötre etkileri, kolon ve duvar eksenel kısalmaları, döşeme salınımları, zemin seviyesi tasarımı, mega elemanların tasarımı, kemer-kafes sistemlerinin tasarımı, temellerin tasarımı, temel kazı destek sistemleri, dış cephe ve yapısal olmayan elemanların tasarımı, bina bilgi sistemleri ve yapısal tasarım uygulamaları konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yüksek binalarda yapısal sistemi seçebilme
Yüksek binaların rüzgar ve deprem yükleri altında davranış ve tasarım yöntemlerini kavrayabilme
Yüksek binalara özel yapısal elemanları tasarlayabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Araştırması Yüksek yapılara giriş ve Yapısal taşıyıcı sistemleri Anlatım
2 Literatür Araştırması Yapı taşıyıcı sistemler Anlatım
3 Literatür Araştırması Rüzgar Mühendisliğine Giriş Anlatım
4 Literatür Araştırması Rüzgar Yükleri Altında Davranış: Rüzgar Yönü, Rüzgara Dik Yön Anlatım
5 Literatür Araştırması Rüzgar Yükleri için Tasarım ve Uluslararası Yönetmelikler Anlatım
6 Literatür Araştırması İnsanların Salınım Algısı ve Konfor, Döşeme Salınımı Anlatım
7 Literatür Araştırması Rüzgar Yükleri için Salınım Kontrolü Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Araştırması Deprem Yükleri altında Davranış ve Tasarım Anlatım
10 Literatür Araştırması Sünme, Rötre ve Eksenel Kısalma Etkileri, Aşamalı İnşaat Analizi Anlatım
11 Literatür Araştırması Zemin seviyesi, mega elemanlar, outrigger ve kemer kafes sistemlerinin tasarımı Anlatım
12 Literatür Araştırması Temel sistemleri, temel kazı destek sistemleri Anlatım
13 Literatür Araştırması Cephe ve yapısal olmayan elemanların tasarımı Anlatım
14 Literatür Araştırması Mimari ve Servis Mühendisliği ile Koordinasyon Anlatım
15 Literatür Araştırması Proje Örnekleri Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Taranath, B. S. “Structural Analysis and Design of Tall Buildings,” Marcel Dekker, New York, A.B.D., 2011.
Taranath, B. S. “Reinforced Concrete Design of Tall Buildings,” CRC Press, Florida, A.B.D., 2010
Taranath, B. S. “Structural Analysis and Design of Tall Buildings: Steel and Composite Construction,” CRC Press, Florida, A.B.D., 2012.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 149
Genel Toplam 149
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0