Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN424 |
RAILWAY DESIGN |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Raylı sistemlerin proje bileşenlerini ve aralarındaki ilişkileri anlamak, uygulamalı olarak ortaya koymak amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Pafta dağıtımı, trafik zorunlu noktaların belirlenmesi, pafta boyama, çekime uygun eğim hesabı, banliyö dizilerinin oluşturulması, banliyö sayılarının belirlenmesi, izin verilen en büyük eğimin seçimi, demeraj uzunluğu ve istasyon uzunlukları, istasyon yerleri ve topoğrafik zorunlu noktaların belirlenmesi, ortalama eğimler, sıfır poligonunun çizilmesi, en küçük kurp yarıçapı, kritik yüksekliklerin bulunması, geçki araştırması, kurp elemanları, dever ve birleştirme eğrisi hesapları, geçici plan ve geçici boykesitin hazırlanması, uygulama eğimlerinin hesaplanması, kesin plan ve kesin boykesitin hazırlanması, toprak işleri hesapları ve hacimler tablosunun hazırlanması, seyir süreleri ve seyir diyagramları, otomatik blok sinyal sistemi, üstyapı hesapları, proje maliyet kalemleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Raylı sistemlerde güzergah seçimi hakkında mühendislik becerisi |
Demiryolu sistemlerinin alt yapı ve üstyapı elemanlarının tasarımı hakkında mühendislik becerisi |
Demiryolu sistemlerinin ekonomik analizi ve maliyet hesap yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kavrayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Pafta dağıtımı, trafik zorunlu noktaların belirlenmesi, pafta boyama. |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Trafik hesabı, çekime uygun eğim hesabı, banliyö dizilerinin oluşturulması, banliyö sayılarının belirlenmesi. |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
İzin verilen en büyük eğimin seçimi, demeraj uzunluğu ve istasyon uzunlukları. |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
İstasyon yerleri ve topoğrafik zorunlu noktaların belirlenmesi, ortalama eğimler. |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Sıfır poligonunun çizilmesi. |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
En küçük kurp yarıçapı, kritik yüksekliklerin bulunması, geçki araştırması. |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Kurp elemanları, dever ve birleştirme eğrisi hesapları. |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Geçici plan ve geçici boykesitin hazırlanması. |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Uygulama eğimlerinin hesaplanması, kesin plan ve kesin boykesitin hazırlanması. |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Toprak işleri hesapları ve hacimler tablosunun hazırlanması |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Seyir sürelerinin hesaplanması ve seyir diyagramlarının (hız-yol diyagramlarının) çizilmesi. |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Otomatik blok sinyal sistemine ilişkin hesaplar. |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Üstyapı hesapları. |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Proje maliyet kalemleri ve maliyetlerin hesaplanması. |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Prof.Dr. İnal Seçkin, Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2003 |
Prof.Dr. Güngör Evren, Demiryolu, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
149 |
|
Genel Toplam |
149 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|