Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN427 |
INTRODUCTION TO EARTHQUAKE ENGINEERING |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. HALİL KARADENİZ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Zeminin deprem sırasındaki davranışı, sıvılaşma, oturma, dinamik yükler altında şev ve iksa hareketleri, eksantriklik, zemin ve deprem riskine karşı zemin iyileştirme, geoteknik rapor hazırlama, yapıların deprem yüklemesi altındaki davranışları ve depreme karşı dayanıklı yapı tasarım ilkeleri hakkında temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Yerin yapısı, deprem parametreleri, yer yüzündeki büyük ve küçük plakalar, sığ ve derin depremler, fayların oluşumu ve çeşitleri, depremin aletsel büyüklüğü ve şiddeti, zeminin deprem sırasındaki davranışı, sıvılaşma, oturma, emniyet faktörü, kritik yapılar, dinamik yükler altında şev ve iksa hareketleri, eksantriklik, zemin ve deprem riskine karşı zemin iyileştirme yöntemleri, geoteknik rapor hazırlama, yapıların deprem yüklemesi altındaki davranışları ve depreme karşı dayanıklı yapı tasarım ilkeleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Depremin sebeplerini, nasıl ölçüldüğünü ve kayıtları değerlendirebilme |
Tek ve çok serbestlik dereceli sistemlerde titreşim hareketini kavrayabilme |
Depreme dayanıklı yapı tasarımındaki temel ilkeleri tanımlayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Yerin yapısı, Sismoloji, deprem mühendisliği, |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Deprem parametreleri, Deprem Dalgaları, yer yüzündeki büyük ve küçük plakalar, |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Dünya ve Türkiye'de deprem gerçeği ve risk haritaları, pik yer ivmesi, plaka sınırlarında ve içlerinde meydana gelen depremler, |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Sığ ve derin depremler, fayların oluşumu ve çeşitleri, |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Depremin aletsel büyüklüğü ve şiddeti, |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Zeminin deprem sırasındaki davranışı, Sıvılaşma, Oturma, Emniyet faktörü, |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Kritik yapılar, Dinamik yükler altında Şev |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
İstinad duvarları |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Sığ ve derin temel, Eksantriklik, |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Zemin ve deprem riskine karşı zemin iyileştirme yötemleri, |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Deprem Açısından Yapı Dinamiği |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Yapıların Yer Hareketi Etkisinde Titreşimi ve davranışı |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Geoteknik rapor hazırlama, Deprem Yönetmelikleri |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Depreme karşı dayanıklı yapı tasarım ilkeleri hakkında temel bilgiler. |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1. Fundamentals Of Earthquake Engineering, Amr Elnashai Luigi Di Sarno, Wiley, 2008 |
. Deprem Mühendisliğine Giriş, Z. Celep Ve N.Kumbasar, Beta Yayinevi, 2000 |
. Earthquake Dynamics of Structures, A Primer, Anil K. Chopra, Eeri Monogram, 2005 |
Deprem Bölgelerinde Yapilacak Binalar Hakkinda Yönetmelik, 2007 |
The Seismic Design Handbook, Farzad Naeim, Van Nostrand Reinhold, 1989 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
153 |
|
Genel Toplam |
153 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|