Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CEN410 |
STEEL STRUCTURES DESIGN |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders kapsamında "Çelik Yapılar" dersinde verilen hesap esaslarını ve ilgili yönetmelikleri kullanarak bir çelik yapı tasarımının yapılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu ders bir çelik yapının sabit yük, kar ve rüzgâr yüklerine göre statik hesabının yapılması, kesit ve birleşim hesaplarının yapılması, çelik yapının stabilitesinin sağlanması ve gerekli detayların çizilmesi konularını içermektedir |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Endüstriyel ve çok katlı çelik yapıların elemanlarının tasarım yüklerini
hesaplayabilme |
Endüstriyel ve çok katlı çelik yapıların tasarımını yapabilme |
Çelik yapıların detaylarını çizebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Proje hakkında genel bilgi verilmesi, Çerçeve aralıklarının tâyini, Zâtî, kar ve rüzgâr yüklerinin
belirlenmesi |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Proje hakkında genel bilgi verilmesi, Çerçeve aralıklarının tâyini, Zâtî, kar ve rüzgâr yüklerinin
belirlenmesi |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Aşık ve (varsa) gergilerin kesit hesapları |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Düğüm noktası kuvvetlerinin hesâbı |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Makasın (çerçeve kafes kirişinin) çubuk kuvvetlerinin her bir yük hâli için ayrı ayrı bulunması
(Crémona Plânı yardımıyla) ve Kuvvetler Tablosu’nun hazırlanması |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Makasın (çerçeve kafes kirişinin) çubuk kuvvetlerinin her bir yük hâli için ayrı ayrı bulunması
(Crémona Plânı yardımıyla) ve Kuvvetler Tablosu’nun hazırlanması |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Makas çubuk kesitlerinin tâyini |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Makas çubuk kesitlerinin tâyini ve düğüm noktası birleşimlerinin hesâbı. Makas çubuk kesitlerinin
tâyini ve düğüm noktası birleşimlerinin hesâbı |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Makas çubuk kesitlerinin tâyini ve düğüm noktası birleşimlerinin hesâbı |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Kolon kesitlerinin hesâbı ve Çizimler hakkında açıklama yapılması |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Çizimler |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Çizimler |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Çizimler |
Anlatım |
15 |
- |
FİNAL |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Prof. A.Zafer ÖZTÜRK, Çelik Yapılar – Kısa Bilgi ve Çözülmüş Problemler,
Birsen Yayınevi. |
Prof.Dr. Hilmi DEREN, Prof.Dr. Erdoğan UZGİDER, Doç.Dr. Filiz PİROĞLU,
Yrd.Doç.Dr. Özden ÇAĞLAYAN, Çelik Yapılar, Çağlayan Kitabevi. |
Prof. Dr. Yalman ODABAŞI, Ahşap ve Çelik yapı Elemanları, Beta Basım
Yayım Dağıtım A.Ş., 1992. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
25 |
25 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
149 |
|
Genel Toplam |
149 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|