TR EN

GRAPHIC COMUNICATION I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ARC113 GRAPHIC COMUNICATION I 1 4 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi OLUWAGBEMIGA PAUL AGBOOLA-Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER ÇELİK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ders, tasarımın temel prensiplerine odaklanarak, bunları görsel ve grafik anlatım teknikleriyle ilişkilendirmektedir. Öğrencilerin grafik yöntem ve araçlarla tanışmasıyla üç boyutlu obje ve hacimleri analiz ve dokümente etme, yenilerini tasarlayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır. Bu sayede öğrenciler takip eden dönemlerde mimari proje ve diğer uygulamalı derlerinde kullanmaları gerekecek görsel anlatım becerilerine sahip olacaklardır.
İçerik: Çizim görsel düşüncenin ilk aracıdır. Teknik çizim de mimarlığın problem çözümünde rasyonel bir temsil yöntemidir. Öğrencilere temel geometric şekiller üzerinde yapılacak uygulamalarla temel el çizim becerileri ve teknik çizim prensipleri öğretilecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Üç boyutlu hacimleri iki boyutta çizebilir.
Teknik resim presiplerine göre çizim yapabilir.
Teknik resim prensiplerine göre yapılan çizimleri yorumlayabilir.
İki boyutlu görsel grafik düzenlemeler yapabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş 2-Boyutlu ve 3-Boyutlu Kavramlar Üç Boyut Projeksiyonu Teknik Resim İçin Gerekli Araçların Tanıtımı -
2 - Ölçek Düşey ve Yatay Projeksiyon Uygulama: 1/200 Öğrencinin Yaşadığı Evin Çizimi -
3 - Düşey ve Yatay Projeksiyon Plan, Kesit ve Görünüş Kavramları Uygulama: 1/200 Öğrencinin Yaşadığı Evin Çizimi -
4 - Mimari Çizimde Çizgi Çeşitleri Tarama Uygulama: 1/200 Çizimin Detaylandırılması -
5 - Plan Çiziminin Kesit İle İlişkilendirilmesi Uygulama: A1 Poster Hazırlama Tek Katlı Konut -
6 - Hazırlanan Posterlerin Sunumu ve Tartışma -
7 - Hazırlanan Posterlerin Sunumu ve Tartışma -
8 - ARA SINAV -
9 - Genel Tekrar -
10 - Vize Sorularının Değerlendirilmesi -
11 - Düşey Dolaşım Elemanları Merdivenin Mimari Çizim Prensipleri Uygulama: İki Katı Bağlayan Bir Merdiven Maketinin Yapılması -
12 - Farklı Merdiven Tipleri ve Mimari Gösterim Teknikleri Uygulama: A1 Poster Hazırlama İki Katlı Konut -
13 - Hazırlanan Posterlerin Sunumu ve Tartışma -
14 - Çok Katlı ve Kesişen Düzlemlerin Mimari Çizimi -
15 - Farklı Projelerin Çizimleri Üzerinden Yorumlama -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching F.D.R., (1997), Design Drawing, John Wiley&Sons
Şahinler, O., Kızıl, F., (2006), Mimarlıkta Teknik Resim, YEM

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
1
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
0
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
3
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
2
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
1
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
0
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
1
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 4 32
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0