TR EN

SELECTION OF PLACE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ARC342 SELECTION OF PLACE 5 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mekan kavramını tarihsel dönüşüm süreci içerisinde çok disiplinli bir bakış açısıyla mimarlık öğrencilerine tanıtmak. Mimari tasarım ve temsil mekanizmalarının daha iyi kavranabilmesi için fiziksel ve zihinsel mekan arasındaki ayrım üzerine yapılan tartışmalardan haberdar olmalarını sağlamak, mekan kavramının modern mimarlık disiplinine nasıl girdiğini ve nasıl araçsallaştırıldığını mimarlık tarihiyle ilişkisi içerisinde aktarmak, öğrencilerin soyut ve eleştirel düşünme kapasitelerini arttırmak, araştırma ve sunum yapma becerilerini geliştirmek.
İçerik: Ders kapsamında Antik Çağ'dan Modernite’ye kadar olan süreçte farklı mekan kavrayışları felsefe, fizik, psikoloji, sanat gibi disiplinler üzerinden incelenerek mekan kavramının mimarlık disiplinine nasıl nüfuz ettiği ve modern mimarlık teorisinde nasıl bir yer edindiği sorgulanacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kavramlarla soyut düşünme, kategorize etme ve neden-sonuç ilişkileri kurma.
Mekan kavramını tartışabilmek için gerekli olan temel kavramları ve düşünürleri tanıma.
Farklı mekan kavrayışlarını tarihsel dönemlerle ilişkilendirme.
Farklı mekan kavrayışlarını toplumsal yapılarla ve mimarlık ürünleriyle eşleştirme.
Mimarlık ürünlerini mekan kavramı üzerinden analiz etme ve karşılaştırma.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş ve Tanışma -
2 - Mekan kavramının belirsizliği -
3 - Mekanın etimolojik kökenleri -
4 - Antik Yunan: Platonik Mekan -
5 - Antik Yunan: Aristocu Mekan -
6 - Ortaçağ’dan Aydınlanma’ya: Galileo -
7 - Ortaçağ’dan Aydınlanma’ya: Descartes ve Newton -
8 - ARA SINAV -
9 - Aydınlanma’dan Modernite’ye Mekanın Dönüşümü -
10 - Hacimsel Teoriler: Sınırlanmış alan olarak mekan -
11 - Estetik Teoriler: Aklın bir niteliği olarak mekan -
12 - Modern mekan kavramının uluslararasılaşması -
13 - Öğrenci Sunumları -
14 - Öğrenci Sunumları -
15 - Öğrenci Sunumları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Forty, A., (2000) Words and Buildings: A Vocabulary of Modern Architecture, Thames & Hudson Ltd, London.
Jammer, M. (1993), Concepts of Space: The History of Theories of Space in Physics, Dover Publications, NY.
Malpas, J. E. (2004), Place & Experience : A Philosophical Topography, Cambridge University Press.
Schwarzer, M. W. (1991), The Emergence of Architectural Space: August Schmarsow's Theory of "Raumgestaltung", Assemblage, No. 15, s. 48-61, The MIT Press.
Till, J. (2009), Architecture Depends, The MIT Press, Londra.
Van de Ven, C. (1978), Space in Architecture: The Evolution of a New Idea in the Theory and History of the Modern Movements, Van Gorcum Assen, Amsterdam.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
0
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
0
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
2
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
3
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
0
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
0
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
0
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 1 40 40
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0