TR EN

NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIL201 NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA 5 5 4 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ERCAN AYKUT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste nesneye dayalı düşünme, tasarlama ve programlama kavramları ve python dilinde nesneye dayalı programlar nasıl yazılacağı öğretilmektedir.
İçerik: Nesneler ve sınıflar, oluşturucu, statik değişken, sabitler, metodlar, görünürlük değiştiricileri, geçici nesneler, yöntemlerin nesnelerle çağrılması, değişmezlik, değişken görünürlüğü, sınıf soyutlaması ve paketleme, üst ve alt sınıf kavramları, kalıtım, çoklu anlam, çiğneme, aşırıyükleme, soyut sınıf, nesne yönelimli tasarım.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi alan öğrenciler;
I. Java programlama dillerinde temel kavramları ve kategorileri tanımlar
II. Belirli bir yazılım sorununu çözmek için, Java programları geliştirir, test eder ve çalıştırır
III. Metotların temellerini, metot tasarım problemlerini, metotlara parametre gönderme ve metotlarda aşırı yükleme konularını tanımlayabilir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Java/C# Temel Veri Türleri, C# Veri Türü Dönüşümleri, Genişleterek Çevirme(Implicit Casting) ve Daraltarak Çevirme(Explicit Casting), Operatörler, C# derleyici ayarları, NYP Temel Kavramları -
2 - Şart Yapıları (if, switch), Ternary Operatör Kullanımı -
3 - Döngüler (for, while, do-while), Sonsuz döngüler, Break Continue Kullanımı -
4 - Diziler, Çok boyutlu diziler, Matris İşlemleri, Düzensiz(Jagged) Diziler, Array Sınıfı(Kopyalama, Sıralama, Arama(Binary Search), Ters Çevirme) -
5 - Metodlar, Metod Türleri, Değer ve Referans parametreleri, ref ve out Anahtar Sözcükleri -
6 - Diziyi parametre alan metodlar, Diziyi parametre alan ve döndüren metodlar, Metodların Aşırı Yüklenmesi, Özyinelemeli(Recursive) Metodlar -
7 - Sınıf Bildirimi, NYP Temel Kavramları, Veri Soyutlama(Data abstraction), Kalıtım(Inheritance), Sarmalama(Encapsulation), Çokbiçimllik(Polimorphism) Kavramları, Temel Sınıf Örnekleri -
8 - ARA SINAV -
9 - Sınıflarda set ve get kullanımı, this Anahtar Sözcüğü, Sınıflarda Erişim Belirteçleri(public, private, protected), Java/C#’a özel erişim belirteçleri, Nesne Dizileri -
10 - Yapıcı Metodlar(Constructors), Yıkıcı Metodlar(Destructors) ve Dispose() Metodu -
11 - Soyutlama ve Arayüz Tanımlama (Abstraction and Interface) -
12 - Statik üye Elemanlar, Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi(Operator Overloading) -
13 - Kalıtım(Inheritance), Protected Erişim Belirleyicisi, İsim Saklama(Name Hiding), -
14 - Kalıtım ile İlgili İleri Örnekler, Polimorfizm(Çok biçimlilik) -
15 - Sanal Metodlar(Virtual Methods), Özel(Abstract) Sınıflar, sealed anahtar sözcüğü, Arayüzler(Interfaces) -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Deitel & Deitel, Visual C# How to Program(Sixth Edition), Pearson Yayınevi.
Herbert Schildt, The Complete Reference C#, Mc Graw Hill Yayınevi
Oğuzhan TAŞ, C# Ders Notları ve Sunumlar (Türkçe), 2015-2023.
Oğuzhan TAŞ, C++ Ders Notları, 2020.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
3
2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında modelini tasarlar.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
3
2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
3
3
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bu teknolojilerini etkin olarak kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
3
2
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
3
3
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
4
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
3
2
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
4
2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 3 1 3
Arazi Çalışması 3 4 12
Grup Çalışması / Ödevi 1 3 3
Laboratuvar 3 5 15
Okuma 1 3 3
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 3 4 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 1 1
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 3 4 12
Yerinde Uygulama 1 1 1
Mesleki Faaliyet 1 1 1
Sosyal Faaliyet 1 5 5
Tez Hazırlama 5 10 50
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 208
Genel Toplam 208
Toplam İş Yükü / 25.5 8,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0