TR EN

TEMEL PROGRAMLAMA II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YZM102 TEMEL PROGRAMLAMA II 2 4 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. ELHAM PASHAEI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kalıtım ve çok biçimlilik gibi temel Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını tanıtmak öğrencilere Nesne Tabanlı Programlama kullanarak problem çözebilme becerisi kazandırmak
İçerik: Sınıflar, Metotlar, Kalıtım, Çok biçimlilik, Arayüzler, İstisnalar, Basit Dosya İşleme

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi alan öğrenciler; 1.Nesne Yönelimli bir dil kullanarak, temel programlama ve problem çözme becerileri gösterebilmek 2. Kalıtım, polimorfizm gibi Nesne Tabanlı Programlama kavramları uygulayabilmek 3.Katar işleme, istisna işleme, özyineleme kavramlarını açıklayabilmek 4. Java programlama dilinde kodları analiz edebileceklerdir. 5.Grafik Kullanıcı Arayüzü ve dosya yetenekleri ile Nesne Tabanlı programları tasarlayabilmek, geliştirebilmek ve test edebilmek 6.Bir mühendislik problemi için bir algoritma ve programlama çözümü tasarlayabilme.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Sınıflar ve nesneler - Detaylı bakış 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 - Sınıflar ve nesneler - Detaylı bakış 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 - Dizgiler - 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 - Dizgiler - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 - Dizgiler - 3 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 - Nesneye Dayalı Programlama : Kalıtım - 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 - Nesneye Dayalı Programlama : Kalıtım - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Nesneye Dayalı Programlama : Polimorfizm -1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 - Senaryo Uygulama Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 - Nesneye Dayalı Programlama : Polimorfizm - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 - İstisna İşleme Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 - Dosyalar ve Akımlar - 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 - Dosyalar ve Akımlar - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 - GUI Elemanlarına Giriş Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Java How to Program, 8/E, Harvey & Paul Deitel, Pearson, 2010

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislik, bilim ve matematik temellerine dayanarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, analiz etme, tasarlama, modelleme ve çözme becerisi
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halk sağlığı, güvenliği ve refahının yanı sıra global, kültürel, sosyal, çevre ve ekonomik faktörleri dikkate alarak belirli ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çeşitli paydaşlarla etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislikte etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin global, ekonomik, çevre ve toplum ile ilgili bağlamlarındaki etkisini dikkate alarak bilinçli kararlar verme yeteneği
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mühendislikte etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin global, ekonomik, çevre ve toplum ile ilgili bağlamlarındaki etkisini dikkate alarak bilinçli kararlar verme yeteneği
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgi edinme ve uygulama yollarını bulma becerisi
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedefleri karşıladığı bir ekipte etkili bir şekilde çalışabilme becerisi
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygun deney tasarlama ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuca varmak için mühendislik esaslarını uygulama becerisi
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0