TR EN

MOBİL PROGRAMLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIL312 MOBİL PROGRAMLAMA 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULSAMET HAŞILOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GÖKAY BURAK AKKUŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilerin mobil cihazlar için uygulama geliştirebilecek bilgi birikimine ve yeni nesil mobil teknolojiler hakkında temel bilgilere sahip olmalarını sağlamak.
İçerik: Mobil Teknolojilere Genel Bakış ; Mobil Cihazlar ; Mobil İşletim Sistemleri ; Mobil Uygulama Geliştirmenin Temelleri ; Mobil Uygulama Bileşenleri ; Uygulama Yaşam Döngüsü ; Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ; Menüler ; Diyalog Kutuları ; ListView ; ViewPager ; ArrayAdapters ; Akıllı Telefonlarda Veri Yönetimi ; Dosya İşlemleri ; Veritabanları Algılayıcılar ; Veri Toplama Yöntemleri ; Broadcast Receivers ; Content Providers ; Bildirimler ; Mobil Uygulamalardaki İzin ve Haklar ; Lokasyon-Tabanlı Servisler ; Arkaplan Görevler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci akıllı telefonlardaki kısıtları (işlemci, bellek, pil kapasitesi vb.) gözönünde bulundurarak bir uygulama tasarlayabilme, gerçekleyebilme, test ve uygulamayı nasıl paylaşacağı konularında bilgiye sahip olacaktır.
Öğrenci farklı mobil uygulama geliştirme yöntemlerinin artı ve eksi yönlerini öğrenecektir.
Öğrenci mobil teknolojiler ile ilgili güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Öğrenci yerinde bilgi işleme tekniklerini öğrencektir.
Öğrenci mobil uygulamayı bir uygulama marketine yüklemeyi öğrenecektir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Mobil Teknolojilere Genel Bakış; Android Studio Giriş; Android Studio
2 - Android Studio SDK; Android Studio Ortamı; Emülator Android Studio
3 - Kotlin Programlamaya Giriş; İnteraktif uygulamalar geliştirmek Android Studio
4 - Ekran tasarımı; xml dosyaları; Layout ve Temel Bileşenler Android Studio
5 - Program Akışının Yönlendirilmesi; Giriş ekranı tasarlamak; Android Studio
6 - Adapter, listview kullanımı Android Studio
7 - Mobil uygulama için backend servis geliştirmek; Genel tekrar Python, MongoDB, Android Studio
8 - ARA SINAV -
9 - Örnek bir uygulama geliştirilmesi Android Studio
10 - Dinamik servislerden veri çekerek listeleme yapmak; Android Studio
11 - Etkinlik Yaşam Döngüsü (activity lifecycle); Uygulamaların Debug Edilmesi; Activity ve Intent Android Studio
12 - Yerel veritabanı oluşturmak ve kullanmak Android Studio
13 - Yerel veritabanı oluşturmak ve kullanmak Android Studio
14 - Güncel Mobil Uygulama geliştirme araç ve yöntemleri - I Android Studio, XCode
15 - Güncel Mobil Uygulama geliştirme araç ve yöntemleri - II Android Studio, XCode
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bill Phillips, Brian Hardy, “Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide (Big Nerd Ranch Guides)”, 2013
Jeff McWherter, Scott Gowell,” Professional Mobile Application Development, John Wiley & Sons, Inc.”, 2012

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Bilgisayar Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Matematik, fen bilimleri, olasılık ve istatistik gibi kendi dalıyla ilgili mühendislik konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında bir bilgisayar modeli tasarlar.
4
2
Belirli bir kavramsal modeli bilgisayar ortamında modern yöntemlerle tasarlar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
4
2
Bilgisayar Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4
3
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
4
2
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
3
3
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
5
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
3
2
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
2
2
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 10 20
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 2 3 6
TOPLAM 40 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0