Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
INS426 |
TRAFİK MÜHENDİSLİĞİ |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kentiçi yollardaki trafik akımlarının analizi ve çeşitli tip kavşaklardaki sorunların belirlenmesi ve çözüm seçeneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Trafik akımı ve öğeleri, trafik akımının ana bağıntıları, trafik akımının istatistiksel özellikleri, trafik etüdleri ve değerlendirmeleri, sayım ve gözlem yöntemleri, anket ve kestirim yöntemleri, kavşaklar, kaza noktaları, kavsak tasarımındaki etkenler, kavşak türleri ve kapasiteleri, sinyalizasyon yöntemleri, tek kavşak sinyalizasyonu, eşgüdümlü sinyalize ana yollar, sinyalize yol ağlarının sınıflandırılması, trafik işaretleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Karayolu trafiğinin temel bileşenleri ve kavramlarına ilişkin bilgi edinebilme |
Kentiçi trafik tesislerinin tasarımıyla ilgili sorunların çözümlerine yönelik mühendislik becerisi |
Kentiçi trafik yönetimine ve kentiçi trafik sorunlarının çözümlerine yönelik mühendislik becerisi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
Giriş |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Trafik akım özellikleri |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Traffik akım özellikleri |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Trafikte arz ve talep |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Kavşak tasarımı |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Kavşak tasarımı |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Işıklı eşdüzey kavşaklar |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Işıklı eşdüzey kavşaklar |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Sinyalizasyon hesabı |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Sinyalizasyon hesabı |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Sinyalizasyon hesabı |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Webster yöntemi |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Webster yöntemi |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Webster yöntemi |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Trafik Ders Notları (yayınlanmamış), Dr. Mustafa Sinan Yardım, 2010. |
Trafik Tekniği, Kemal Kutlu, 1993, İstanbul. |
Trafik Mühendisliği ve Uygulamaları, Argun Tunç, 2003, Ankara. |
Trafik Mühendisliği, Muhittin Özdirim, 1994, Ankara. |
Traffic Engineering Handbook, James Pline, ITE |
Traffic Flow Fundamentals, Adolf D. May. |
Highway Capacity Manual (HCM 2000), Transportation Research Board, 2000. |
A Policy on Geometric Design of Highways and Streets, AASHTO, 2001. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|