TR EN

FİNANSAL HİZMET PAZARLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSP219 FİNANSAL HİZMET PAZARLAMASI 3 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DUYGU ÇELİK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HİDAYET YILDIZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin finansal hizmet pazarlamasına yönelik uygulama ve tekniklere hakim olmasını sağlamak.
İçerik: Finansal hizmet pazarlaması ile ilgili kavram, yöntem, uygulama, teknikler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hizmet pazarlamasında müşteri ve fiziksel kanıtları yorumlar(interpret)(4)
Hizmetleri listeler(list)(1)
Hizmet pazarlaması karması bileşenlerini açıklar (explain)(2)
Hizmetlerde talep ve kapasite yönetimini açıklar(explain)(2)
Hizmet Sektörünün günümüzdeki önemini açıklar (explain)(2)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmet Sektörünün Tanımlanması, önemi Ders anlatımı, soru cevap
2 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmet sektörünün tarihçesi ve günümüzdeki önemi Ders anlatımı, soru cevap
3 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmetlerin Ortak Özellikleri Hizmetlerin sınıflandırılması Ders anlatımı, soru cevap
4 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmetler ve Pazarlama Karması Ders anlatımı, soru cevap
5 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri Ders anlatımı, soru cevap
6 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri Ürün Ders anlatımı, soru cevap
7 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri Ürün Ders anlatımı, soru cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri Fiyat Ders anlatımı, soru cevap
10 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri Tutundurma, Reklam Ders anlatımı, soru cevap
11 Kitap Okuma, literatür taraması Genişletilmiş pazarlama karması unsurları; İnsan , Fiziksel Kanıtlar ve Süreç. Ders anlatımı, soru cevap
12 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Çevresi Ders anlatımı, soru cevap
13 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Çevresi Ders anlatımı, soru cevap
14 Kitap Okuma, literatür taraması Hizmet İşletmeleri ve Değer Kavramı Ders anlatımı, soru cevap
15 Kitap Okuma, literatür taraması FİNAL Ders anlatımı, soru cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Öztürk, S.A., (2015) Hizmet Pazarlaması, Kuram, Uygulama ve Örnekler, Ekin Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık, Aracı Kurumlar ve Sermaye Piyasaları uygulama alanındaki mevzuata (Bankacılık Kanunu, Sigortacılık Kanunu) ilişkin temel bilgiye sahiptir.
4
2
Bankacılık ve Sigortacılık uygulama alanında uluslararası finansman stratejilerini açıklama bilgisine sahiptir.
5
3
Bankacılık ve Sigortacılık ürünlerini ve finans kurumlarını tanıyabilme yeteneğine sahiptir.
0
4
Bankacılık ve Sigortacılık alanında yönetim ve organizasyon konusunda uygulama yeteneği kazanır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Finans, Bankacılık ve Sigortacılık alanında yönetim konusunda uygulama becerisi kazanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık alanında yer alan işlemleri (finans, sigorta, muhasebe, mali tablolar, vergi) amacına uygun şekilde yürütme becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık alanına ilişkin bilgileri yorumlama yeteneğine sahiptir.
5
2
Bankacılık ve Sigortacılık alanı ile ilgili bilgileri analiz etme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık alanı ile ilgili uygulamalardaki çalışma gruplarında sorumluluk alma ve bireysel çalışabilme becerisine sahiptir.
5
2
Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili konularda kendisine verilen görev ve yetkileri yerine getirir.
5
3
Bankacılık ve Sigortacılık alanında yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili yazılı ve sözlü iletişimi etkin bir biçimde kullanır.
5
2
Bankacılık ve Sigortacılık alanında uygulamalar için gerekli teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3
2
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulma ve karar verme becerisi kazanır.
5
2
Finans ve Sigortacılık sektöründe sorumluluk alabilme ve yasal prosedürü sağladıktan sonra kendi işyerini açıp çalıştırabilecek girişimci nitelikli ara insan gücü yetişir.
5
3
Bankacılık ve Sigortacılık alanına yönelik uygulamalarda karşılaştığı problemlere müşteri memnuniyetini ilke edinerek çözüm üretme becerisi kazanır.
5
4
Bankacılık ve Sigortacılık alanında sosyal hakların evrenselliği, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 9 2 18
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 14 1 14
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 1 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 75 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0