Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GTP210 | YAYIN GRAFİĞİ II | 4 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İREM KALKANLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin masaüstü yayıncılık programı olan Adobe InDesign programının nasıl kullanılacağını ve resim ile yazıyı bir araya getirerek çoklu sayfalar tasarlaması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, bilgisayar destekli sayfa tasarımı konusunda temel kavramlar, gazete sayfa tasarımında temel ilkeler ve gazete türleri,Yeni belge hazırlama, Adobe InDesign programında tools menüsü ve işlevleri, Adobe InDesign programında sayfalar üzerinde metin alanları oluşturma; text tool, Tipografi; yazı türleri, yazı stilleri, karakter ve paragraf panelleri, Swathes paneli ve Stroke paneli, Görsel unsurların sayfada kullanımı, Masterpage ve sayfaları numaralandırma, Clipping Path,Tablo yapımı, CMYK ve ekstra renklerin baskı öncesi ayarlanması, Gazetenin ilk sayfasını tasarlama, PDF kayıt formatının yapısı ve özellikleri konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Masaüstü yayıncılık programı olan InDesign programında yer alan menüleri tanımlar.(define)(1) |
Masaüstü yayıncılık programında yer alan araçları kullanarak çoklu sayfalar yapar.(executing)(3) |
Belgelerin düzenlenmesi ve saklanması görevlerini yapar.(executing)(3) |
Tasarım programlarını kullanarak baskıya hazır materyal yapar.(executing)(3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Makale tarama, Kitap okuma | Dersin işleyişi ile ilgili genel bilgi, Bilgisayar destekli sayfa tasarımı konusunda temel kavramlar | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
2 | Makale tarama, Kitap okuma | Gazete sayfa tasarımında temel ilkeler ve gazete türleri, Adobe InDesign programında tools menüsü ve işlevleri, Örnek gazete sayfaları üzerinden çalışmalara başlama | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
3 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Tipografi; yazı türleri, yazı stilleri, karakter ve paragraf panelleri, Başlık türleri, Başlıkların boyutlandırılması | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
4 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Fotoğraf seçimi, Manşet ve Sürmanşet Anlatımı, Spor sayfalarının genel özellikleri, Sayfa düzeninde yaşanılan gelişmeler, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
5 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Gazete tasarımında kullanılan diğer unsurlar, Magazin sayfalarının özellikleri, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
6 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Tasarım prensipleri, Sayfa Tasarımında sık karşılaşılan sorunlar, Sayfa Kontrolü, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
7 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları, projeler üzerine yorumlamalar | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Kültür Sanat Sayfalarının Genel Özellikleri Kültür sanat sayfaları uygulama | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
10 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Ekonomi sayfalarının genel özellikleri Ekonomi sayfaları uygulama | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
11 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | 3. sayfa haber sayfalarının genel özellikleri, Turizm gazeteleri özellikleri | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
12 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Arka Sayfa tasarımı Tablo yapımı | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
13 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Gazetenin ilk sayfasını tasarlama, CMYK ve ekstra renklerin baskı öncesi ayarlanması | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
14 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | PDF kayıt formatının yapısı ve özellikleri, proje değerlendirme | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
15 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Genel Tekrar | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ambrose, G. Harris, P. (2013). grafik tasarımda sayfa düzeni. İstanbul: Literatür Yayınları. |
Herkes için grafik tasarım. ( 2014 ). İstanbul: Pusula Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
4 | |||||
2 |
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
|
4 | |||||
2 |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
3 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
|
5 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
4 | |||||
2 |
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
|
2 | |||||
4 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
5 | |||||
2 |
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
4 | |||||
3 |
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
4 |
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
3 | |||||
3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4 | |||||
4 |
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
3 |
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
|
1 | |||||
4 |
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 8 | 1 | 8 |
Ödev | 9 | 1 | 9 |
Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 11 | 3 | 33 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 60 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |