Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYP213 | REKREASYON VE SPOR ORGANİZASYONLARI | 3 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyon ve spor organizasyonlarının işleyişi ile ilgili edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası etkinliklerde kullanma becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; rekreasyon ve spor organizasyonlarının düzenlenmesi ve ilkeleri hakkında genel bilgiler, organizasyon sınıflaması, organizasyon planlaması, organizasyon uygulama teknikleri ve uygulamada karşılaşılan sorunlar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Rekreasyon ve spor organizasyonları ile ilgili kavramları açıklar. |
Rekreatif spor organizasyonları ile diğer sportif organizasyonlar arasındaki farkları açıklar. |
Rekreasyon amaçlı spor organizasyonlarının işleyişini tartışır. |
Rekreasyon ve spor organizasyonlarının işleyişi ile ilgili edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası etkinliklerde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, rekreasyon, spor ve organizasyonların tanımları | Anlatım yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Ulusal ve uluslararası rekreasyon organizasyonlarının işleyişi | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Ulusal ve Uluslararası spor organizasyonlarının işleyişi | Anlatım, Soru Cevap, |
4 | Web sayfası tarama ve kitap okuma | Ulusal ve Uluslararası spor organizasyonları: Ulusal Spor Federasyonları (USF) ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) | Anlatım, Soru Cevap, |
5 | Web sayfası tarama ve kitap okuma | Türk Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) görev ve sorumluluklarını ve Türk sporuna katkısı | İşbirlikli öğrenme, |
6 | Web sayfası tarama ve kitap okuma | Uluslararası büyük organizasyonlarının (Olimpiyat Oyunları, Dünya Kupası gibi) rekreasyonel potansiyele olan etkisi | İşbirlikli öğrenme, |
7 | kitap okuma | Rekreatif açıdan spor organizasyonlarının ülkeye olan katkısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Rekreasyonel açıdan spor organizasyonlarının amaçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Web sayfası tarama ve kitap okuma | Spor ve rekreasyon organizasyonları yönetim yapısının incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Web sayfası tarama ve kitap okuma | Spor organizasyonların koordinasyon ve kontrolünün incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | kitap okuma | Spor organizasyonları ve rekreasyon arasındaki farklılıkların belirlenmesi | Proje tabanlı öğrenme |
13 | Literatür taraması | Spor ve rekreasyon organizasyonlarının karşılaştırılması | Beyin fırtınası tekniği |
14 | Literatür taraması | Spor ve rekreasyon organizasyonlarında karşılaşacak sorunlar | Beyin fırtınası tekniği |
15 | kitap okuma | Ulusal ve uluslararası rekreasyon ve spor organizasyonlarda ortaya çıkan sorunları analiz etme | Beyin fırtınası tekniği |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Balcı, V., (1999). Spor Etkinliklerinin Planlanması ve Yönetimi, Bağırgan Yayınları, Ankara. |
Sunay, H. (2000). Sporda Organizasyon, Gazi Kitabevi, Ankara. |
Covell, D., Walker, S., Siciliano, J., W.Hess, P. (2007). Managing Sports Organizations, Transferred to Taylor & Francis. |
Hernandez, R.A. (2013). Managing Sport Organizations, Routledge, America. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
2 | |||||
2 |
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
4 | |||||
3 |
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
|
5 | |||||
4 |
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
|
2 | |||||
2 |
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 105 |
Genel Toplam | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |