TR EN

REKREASYON VE SPOR ORGANİZASYONLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYP213 REKREASYON VE SPOR ORGANİZASYONLARI 3 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyon ve spor organizasyonlarının işleyişi ile ilgili edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası etkinliklerde kullanma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; rekreasyon ve spor organizasyonlarının düzenlenmesi ve ilkeleri hakkında genel bilgiler, organizasyon sınıflaması, organizasyon planlaması, organizasyon uygulama teknikleri ve uygulamada karşılaşılan sorunlar konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rekreasyon ve spor organizasyonları ile ilgili kavramları açıklar.
Rekreatif spor organizasyonları ile diğer sportif organizasyonlar arasındaki farkları açıklar.
Rekreasyon amaçlı spor organizasyonlarının işleyişini tartışır.
Rekreasyon ve spor organizasyonlarının işleyişi ile ilgili edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası etkinliklerde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, rekreasyon, spor ve organizasyonların tanımları Anlatım yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Ulusal ve uluslararası rekreasyon organizasyonlarının işleyişi Anlatım, Soru Cevap
3 Görsel ve yazılı literatür tarama Ulusal ve Uluslararası spor organizasyonlarının işleyişi Anlatım, Soru Cevap,
4 Web sayfası tarama ve kitap okuma Ulusal ve Uluslararası spor organizasyonları: Ulusal Spor Federasyonları (USF) ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) Anlatım, Soru Cevap,
5 Web sayfası tarama ve kitap okuma Türk Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) görev ve sorumluluklarını ve Türk sporuna katkısı İşbirlikli öğrenme,
6 Web sayfası tarama ve kitap okuma Uluslararası büyük organizasyonlarının (Olimpiyat Oyunları, Dünya Kupası gibi) rekreasyonel potansiyele olan etkisi İşbirlikli öğrenme,
7 kitap okuma Rekreatif açıdan spor organizasyonlarının ülkeye olan katkısı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Rekreasyonel açıdan spor organizasyonlarının amaçları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Web sayfası tarama ve kitap okuma Spor ve rekreasyon organizasyonları yönetim yapısının incelenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Web sayfası tarama ve kitap okuma Spor organizasyonların koordinasyon ve kontrolünün incelenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 kitap okuma Spor organizasyonları ve rekreasyon arasındaki farklılıkların belirlenmesi Proje tabanlı öğrenme
13 Literatür taraması Spor ve rekreasyon organizasyonlarının karşılaştırılması Beyin fırtınası tekniği
14 Literatür taraması Spor ve rekreasyon organizasyonlarında karşılaşacak sorunlar Beyin fırtınası tekniği
15 kitap okuma Ulusal ve uluslararası rekreasyon ve spor organizasyonlarda ortaya çıkan sorunları analiz etme Beyin fırtınası tekniği
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Balcı, V., (1999). Spor Etkinliklerinin Planlanması ve Yönetimi, Bağırgan Yayınları, Ankara.
Sunay, H. (2000). Sporda Organizasyon, Gazi Kitabevi, Ankara.
Covell, D., Walker, S., Siciliano, J., W.Hess, P. (2007). Managing Sports Organizations, Transferred to Taylor & Francis.
Hernandez, R.A. (2013). Managing Sport Organizations, Routledge, America.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
2
2
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
4
3
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
5
4
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
2
2
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
3
2
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
3
2
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
3
2
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 105
Genel Toplam 105
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0