Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SYP109 |
SPORDA KARŞILAŞTIRILMALI İDARİ YAPI |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Türkiye'nin Yönetim yapısı ve bu yapı içindeki Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Genel Müdürlüğü ile diğe Spor Teşkilatlarının incelenmesidir. |
İçerik: |
Osmanlı döneminde spor teşkilat yapısı, (Spor Tekkeleri) işleyişi,Türkiye Cumhuriyeti dönemi Türkiye'deki spor yönetiminin 'Gönüllü Birlik' ve 'Devlet Yönetimi' sistemindeki Teşkilatlanması ve gelişmeler değerledirilmesi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sporda karşılaştırmalı yapı hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Sporu etkileyen idari yapı modelleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Sporun İdari yapısına ilişkin değer ve normları anlamaya dönük bir temel kazanırlar. |
Çalışma yaşamlarında sporun idari yapısına ilişkin değerlendirme becerisi kazanırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Osmanlı'dan Cumhuriyete Kadar Spor |
Anlatım |
2 |
Literatür taraması |
Sporun Tanımları ve Olimpiyat Oyunlarının Tarihi Gelişimi |
Anlatım |
3 |
Literatür taraması |
Türkiye İdman Cemiyeti İttifakı (TİCİ) Dönemi (1922-1938) |
Anlatım |
4 |
Literatür taraması |
Türk Spor Kurumu (TSK) Dönemi (1936-1938) |
Anlatım |
5 |
Literatür taraması |
Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü dönemi (1938-1986) |
Anlatım |
6 |
Literatür taraması |
1986 sonrası (3289 Yasa) Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Teşkilat yapısı |
Anlatım |
7 |
Literatür taraması |
Spor Federasyonlarının yapılanması |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür taraması |
Türkiye Cumhuriyeti Dönemi Anayasada spor ve spor poltikaları |
Anlatım |
10 |
Literatür taraması |
Gençlik ve Spor Bakanlığının yapısı ve işleyişi |
Anlatım |
11 |
Literatür taraması |
Spor Genel Müdürlüğünün Merkez Teşkilatı yapısı |
Anlatım |
12 |
Literatür taraması |
Spor Genel Müdürlüğünün Taşra Teşkilatı yapısı |
Anlatım |
13 |
Literatür taraması |
Spor Kulüplerinin yapılanması |
Anlatım |
14 |
Literatür taraması |
Yerel Yönetimlerde spor yapılanması |
Anlatım |
15 |
Literatür taraması |
Genel Değerlendirme |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
4 |
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
8 |
6 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
6 |
4 |
24 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|