TR EN

MESLEKİ MATEMATİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MKP102 MESLEKİ MATEMATİK 2 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YASEMEN KARAMAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MURAT TAŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders ikinci derece denklemleri,grafikleri, polinom fonksiyonlarını, özel tanımlı fonksiyonları, logaritma fonksiyonunu, matris ve Determinant, Lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri, trigonometri uygulamalarını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Fonksiyonlar ile ilgili işlemleri mesleğine uygular.
Trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ile ilgili işlemleri mesleğine uygular
İkinci Derece ve Üçüncü Derece Fonksiyonlar ile ilgili işlemleri mesleğine uygular.
Matrislerle ile ilgili uygulamaları mesleğine uygular.
Determinantlar ile ilgili işlemleri mesleğine uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Özel Tanımlı Fonksiyonlar Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
2 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Polinomlar Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
3 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Polinom Fonksiyonları Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
4 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. İkinci ve Üçüncü Derece Denklemler Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
5 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Parabol Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
6 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Trigonometri Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
7 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Trigonometrik Fonksiyonlar Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
8 - ARA SINAV -
9 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Trigonometrik Denklemler Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
10 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Üstel Fonksiyonlar ve Logaritma Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
11 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Logaritma Fonksiyonu Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
12 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Matrisler Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
13 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Determinant Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
14 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Toplam - Çarpım Sembolleri ile İşlemler - Diziler - Seriler Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
15 Konu anlatımlı AYT kaynaklarından konu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. Diziler - Seriler Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Problem Çözme, Proje ile Öğretim, Bireyselleştirilmiş Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim, İnternet Tabanlı Eğitim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Balcı, M.(2014). Çözümlü Matematik Analiz Problemleri-2. Sürat Üniversite Yayınları TS EN ISO 9001:2008 SER NU.:300-01. Gaziemir/İzmir
Balcı, M.(2014). Analitik Geometri. Sürat Üniversite Yayınları TS EN ISO 9001:2008 SER NU.:300-01. Gaziemir/İzmir
Balcı, M.(2014). Çözümlü Analitik Geometri Problemleri. Sürat Üniversite Yayınları TS EN ISO 9001:2008 SER NU.:300-01. Gaziemir/İzmir
Hançerlioğlu,A., Alan,F. ve Özbek,A.(1993). Özel Tümay Dersaneleri Yayınları. Sayı:7290. Yenişehir/Ankara
Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik AYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-686-733-0. Yeni Mahalle/Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Makine teknolojisinde (imalat, tasarım, araştırma geliştirme, kalite kontrol alanlarında) temel bilgi ve becerilere sahip olma.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğin gerektirdiği çalışma öncesi, çalışma esnasında ve sonrasında gerekli güvenlik önlemleri konularında ve olası kaza anında yapılması gereken acil müdahale konularında bilgi sahibi olmak.
2
2
Mesleğin gerektirdiği sayısal verilerle işlemler yapabilme matematiksel formülleri kullanabilme yeteneğine ve bilgisine sahip olmak.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Makine parçalarının tasarlanırken malzeme seçimi ve muayenesi hakkında bilgi sahibi olmak ve muayenesi konusunda izleyecekleri yolu bilmek.
4
2
Kalıp hesaplama, tasarım, hazırlama ve kalıpta ürün üretilmesi konularını bilmek.
4
3
CNC gibi cihazların imalat yapabilmesi için gerekli paket programlarını kullanarak ( CAM ) üretim yapmak.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Makine elemanlarını boyutlandırma ve kontrol hesaplarını yapabilmek.
5
2
Makine parçalarında ölçüm ve kontrol yapabilmek. Ölçme ve kontrol bilgi, beceri ve tecrübesine sahip olma.
5
3
Gelişmiş imalat yöntemi olan CNC torna, freze vb. makineler hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mezun olduklarında çalışma alanlarında gerekli yönetim işlemleri konusunda bilgi sahibi olmak.
3
2
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olmak.Sağlıklı bireyler olmak.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üretim yaparken ve üretim sonrası her aşamada dünya standartlarına uygun üretimler yapabilmek için kalite güvence standartları hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak.
3
2
Teknolojik konularda bilişim olanaklarını kullanarak bilgiye ulaşmak ve kendini geliştirmek.
3
3
Makine parçalarını üretilmeden önce bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutlu olarak tasarlamak (CAD). Tasarlanan sistem üzerinde analizler yapabilme becerisine sahip olmak.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
2
2
Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir birey olma.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğinde üretimin her aşamasında karşısına gelecek bir birleştirme yöntemi olan kaynak ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0