TR EN

ANADOLU FOLKLOR BİLGİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TRP117 ANADOLU FOLKLOR BİLGİSİ 1 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERCAN YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EMİNE ERDOĞAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Anadolu'nun dünden bu güne gelenek, görenek, adetler gibi sosyal normlar ile kültür yapısını incelemek ve halkın kimyası hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
İçerik: Bu ders, Anadolu halk bilimi kapsamında sosyal normlar ve toplum yapısı gibi kültürü oluşturan konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Anadolu kültür yapısı hakkında fikir yürütür
Geçmişten günümüze süregelmiş gelenek ve normları günümüz yaşam tarzıyla kıyaslama imkanı bulur.
Anadolu'nun tümü ve coğrafi açıdan bölgeler, il ve hatta ilçeler arası kültür farklılıkları hakkında bilgi sahibi olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Türk Halk Bilimi Anlatım, sunu,soru cevap, tartışma
2 Literatür taraması Halk Bilimi; tanım, tarihçesi Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
3 Literatür taraması Halk bilimini destekleyen kurum ve kuruluşlar Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
4 Literatür taraması Kültür; tanım, tarihçesi, gelişimi Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
5 Literatür taraması Kültürün özellikleri Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
6 Literatür taraması Bölgelere göre Anadolu kültür yapısının incelenmesi Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
7 Literatür taraması Anadolu'da kültür ve geleneksel toplum yapısı Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Sosyal Norm; tanım ve çeşitleri Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
10 Literatür taraması Sosyal Davranış, Vaziyet Alış, Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
11 Literatür taraması Akrabalık ve Komşuluk ilişkileri, İmece, Kutlama, Törenler Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
12 Literatür taraması Anadolu’da Geleneksel Adetler Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
13 Literatür taraması Doğum ve Ölüm Adetleri Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
14 Literatür taraması Evlenme Gelenek ve Görenekleri: Giyimi tören ve kutlamalar Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
15 Literatür taraması Geleneksel Beslenme Biçimleri: Sofra düzeni ve adetleri Anlatım, sunu, soru cevap, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aça,M., Halk Bilimi El Kitabı (2016), Kömen Yayınları, MEGEP, Anadolu Halk Kültürü (2006), Ankara
Aça,M., Halk Bilimi El Kitabı (2016), Kömen Yayınları, MEGEP, Anadolu Halk Kültürü (2006), Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak beşeri bilimler alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak beşeri bilimler alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, daha ileri bir eğitim düzeyinin temeli olarak kullanabilir.
1
2
Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak sorunları analiz edebilme, onları çözüme kavuşturma, sorunlar daha oluşmadan sorun teşkil edecek durumları görebilme ve ortadan kaldırma yetesi kazanır.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
1
3
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2
2
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
1
3
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
1
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
2
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
1
4
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
1
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 4 3 12
Ödev 1 5 5
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 131
Genel Toplam 131
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0