Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTP216 | FİLM YAPIMI VE SİNEMA TARİHİ | 4 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MURAT ÇİL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders kapsamında öğrencilere, sinemanın tarihsel süreç içerisinde gelişimi konusunda bilgilendirme yapılması amaçlanmaktadır. Sinemanın başlangıç yıllarından itibaren günümüze kadar gelişinde yer alan tarihsel olay ve olgular; kuramcılar, yönetmenler, türler ve türlerin evrimi kronolojik bir süreç içinde ele alınacaktır. |
İçerik: | Sinema tarihine genel bir bakış ile başlayacak olan derslerde; Lumiere Kardeşler, Charlie Chaplin, Vittorio De Sica, Alfred Hitchcock, Lars Von Trier, Andre Bazin, Akira Kurosawa gibi ustaların filmleri ve sinema anlayışları, Hollywood sineması, Avrupa Sineması, Dünya Sinemasının karakteristikleri, Western, Polisiye, Komedi vb. Türler, Yeni Sinema, Yeni Dalga, Yeni Gerçekçilik, Avantgarde sinema, son olarak ülkemize dönerek Türk Sinemasında hazırlık ve tiyatrocular dönemi, Modern Türk Sineması incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hareketli görüntünün oluşumunda rolü olan icatları inceler. |
Avrupa, Asya, Amerikan ve Türk sinemasının geçmişten günümüze olan gelişimini tanımlar. |
Sinema akımlarını ve kuramlarını izah eder. |
Tarih ve sinema bağlantısı, insanlığın yaşadığı sosyal, kültürel ve ekonomik koşulların sinema üzerindeki etkilerini gösterir. |
Film yapımı sürecinde aktif rol oynayan yönetmen, görüntü yönetmeni, sanat yönetmeni, senarist, ışık şefi, ses şefi, kurgucu görevlerini ders süresince pratik yapar. |
Filmlerdeki senaryoyu, alt metinleri, metaforları, karakter analizlerini yorumlar. |
Öğrenci Film Yapım Aşamalarından Senaryo Yazımını gerçekleştirir. |
Film Yapım aşamalarını tamamlayıp filmi çekip hazır hale getirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Makale tarama, Film izleme | Sinemanın Doğuşu ve Sessiz Sinema Dönemi | Anlatım ,soru / cevap |
2 | Makale tarama, Film izleme | Alman Dışavurumculuğu, Rus Sineması ve Hollywood'un gelişimi | Anlatım ,soru / cevap |
3 | Makale tarama, Film izleme | İtalyan Yeni Gerçekçiliği ve Fransız Yeni Dalga Sineması | Anlatım ,soru / cevap |
4 | Makale tarama, Film izleme | İngiliz Belge Okulu ve Özgür Sinema | Anlatım ,soru / cevap |
5 | Makale tarama, Film izleme | Latin Amerika Sineması ve İran Sineması | Anlatım ,soru / cevap |
6 | Makale tarama, Film izleme | Kuzey Avrupa Sineması (İsveç-Danimarka-Finlandiya) ve Uzak Doğu Sineması | Anlatım ,soru / cevap |
7 | Makale tarama, Film izleme | Klasik Anlatıya karşı Çağdaş Anlatı / Sinemada Türler | Anlatım ,soru / cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Makale tarama, Film izleme | Türk Sinemasının doğuşu ve Tiyatrocular Dönemi | Anlatım ,soru / cevap |
10 | Makale tarama, Film izleme | Geçiş Dönemi yönetmenleri ve Sinemacılar Dönemi | Anlatım ,soru / cevap |
11 | Makale tarama, Film izleme | Türk toplumsal sineması, 70'ler Türk Sineması ve Yeşilçam'ın çöküşü | Anlatım ,soru / cevap |
12 | Makale tarama, Film izleme | Yeni Türk Sineması | Anlatım ,soru / cevap |
13 | Makale tarama, Film izleme | Film yapım proje sunumları | Anlatım ,soru / cevap |
14 | Makale tarama, Film izleme | Dönem tekrarı | Anlatım ,soru / cevap |
15 | Makale tarama, Film izleme | Genel Değerlendirme | Anlatım ,soru / cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
TEKSOY, R. (2005). Sinema Tarihi, Cilt: 1, Basım evi: Oğlak Yayıncılık ve Reklamcılık, İstanbul. |
TEKSOY, R. (2005). Sinema Tarihi, Cilt: 2, Basım evi: Oğlak Yayıncılık ve Reklamcılık, İstanbul. |
ÖZÖN, N. (2010). Türk Sinema Tarihi, 3. Basım, Basım evi: Doruk Yayımcılık, İstanbul. |
ÇOŞKUN, E. (2009). Dünya Sinemasında Akımlar, 2. Basım, Basım evi: Phoenix Yayınevi, Ankara. |
CANİKLİGİL İ. (2014). Dijital Video ile Sinema, 1. Basım, Basım evi: Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul. |
KUYUCAK ESEN. (2002) Türk Sinemasının Kilometre Taşları Agora Yayın |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda radyo-televizyon bölümünün ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde bir yeterliğe sahip olmasının sağlanması ve bu yeterlik düzeyinin yaratıcı fikirlerle ilişkisinin kavratılması
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi iletişim teknolojilerinin oldukça gelişkin olduğu günümüzde bu bölümden mezun kişiler, bilgi sahibi kişiler olarak yetiştirilmeli ve olgusal anlamda medya okur yazarlığının daha üst bir seviyeye çıkmasını sağlayacak bir kalite seviyesi oluşturmalıdır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kuramsal anlamda kitle iletişim araçlarında çalışabilecek düzeyde insanları yetiştirebilmek ve teorik anlamda kendini yenileyebilen ve vizyonu geniş bakış açılarını oluşturmak..
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo ve Televizyon bölümlerinden mezun kişilerin uygulama yapma anlamında çeşitli olanaklara sahip olmaları ve okuldan mezunn olduklarında bu uygulamalar ışığında medyada çalışabilecek becerilere sahip olmaları gerekmektedir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bağımsız çalışma becerisine sahip ve özgün çalışmalar yapabilecek bireyler yetiştirmek ve sorumluluk alabilen kişilerin medyada yer almasını sağlamak.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenmenin bir süreç olduğunu yetkinlik düzeyinde anlayabilen ve öğrenmenin yeniliklere açık olmak olduğunu analiz edebilen kişilerin kitle iletişim araçlarında çalışmalarını sağlayabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin sosyal bir beceri olarak tanımlanabileceği çağımızda, sosyal yetkinliğe sahip bireylerin medyada gelişim sağlamalarını hedef olarak oluşturabilmek.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyada yer alan kişilerin alana özgü yetkinliklerini üst düzey bir noktaya taşıyabilmek ve alanlarında başarılı bireylerin istihdamının fazlalaşmasını sağlamak.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 9 | 1 | 9 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 61 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |