Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BGT110 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA | 2 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile öğrenci; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir. |
İçerik: | Programlama için gerekli yazılım kurulumlarını yapmak, Programlama dilinin temel komutları ile uygulama hazırlamak, Programlama dilinde fonksiyon kullanarak uygulama hazırlamak, Programlama dilinin ileri düzey deyimleriyle uygulama hazırlamak, bileşenlerle çalışmak, yeterlikleri kazandırılacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel programlama bilgisi kazanır. |
Nesneye-yönelik programlama yöntemini öğrenir. |
Etkin bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını öğrenir. |
Sınıflarla çalışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Nesne Tabanlı Programlama İçin Gerekli IDE’lerin Kurulması, Programlama Dili, Nesne ve Sınıf kavramları ve Genel Yapılar Hakkında Kapsayıcı Tanıtım | Anlatım, gösterip yaptırma |
2 | - | Java Programlama Dili temel ilke ve kavramları, Program geliştirmeye giriş,Sabit, Değişken ve Nesne Kullanımı, Operatörlerin Kullanımı | Anlatım, gösterip yaptırma |
3 | Kaynak tarama | Temel Giriş-Çıkış işlemleri, Karakter dizileri, İlkel veri Değişkenlerin bildirimi ve kullanımı, İfadeler ve işlem önceliği | Anlatım, gösterip yaptırma |
4 | Kaynak tarama | Veri dönüşümleri Kullanıcıdan girdileri alma Küçük Java uygulamalarına giriş, Package Kavramı,Import Kavramı, Nesne Oluşturulması ve Nesne Referanslar | Anlatım, gösterip yaptırma |
5 | Kaynak tarama | String Sınıfı Ve Metodları, Random ve Math Sınıfları, Giriş-çıkış (I/O) İşlemlerinde Kullanılan Komutlar | Anlatım, gösterip yaptırma |
6 | Kaynak tarama | Kontrol Yapıları.( koşullu dallanma (If-else, SwitchCase)Çok seçilimli yapılar | Anlatım, gösterip yaptırma |
7 | Kaynak tarama | Döngüler(Tekrarlı yapılar),Tekrar sayısının baştan belli olduğu ve yada koşula bağlı olan yapıları, İç içe Döngüler | Anlatım, gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | Sınıf, Alan ve Metot Kullanımı, Lokal ve Global Referanslar | Anlatım, gösterip yaptırma |
10 | Kaynak tarama | Fonksiyonlar ve Metotlar | Anlatım, gösterip yaptırma |
11 | Kaynak tarama | Kabarcık Sıralama (Bubble Sort), Araya Yerleştirerek Sıralama (Insertion Sort), Seçmeli Sıralama (Selection Sort), Hızlı Sıralama (Quick Sort), Doğrusal Arama, İkili Arama | Anlatım, gösterip yaptırma |
12 | Kaynak tarama | Diziler ve Matrisler | Anlatım, gösterip yaptırma |
13 | Kaynak tarama | Sınıf, Paket, Kapsülleme, Kalıtım, Çok Biçimlilik | Anlatım, gösterip yaptırma |
14 | Kaynak tarama | Sınıf, Paket, Kapsülleme ve örnek uygulamalar | Anlatım, gösterip yaptırma |
15 | Kaynak tarama | Kalıtım,Çok Biçimlilik ve örnek uygulamaları | Anlatım, gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Java: Nesne Yönelimli Programlama - Ali Orhan Aydın |
C C++ Ve Java Dilleriyle Algoritma Ve Programlama - Bülent Çobanoğlu |
Oracle çevrimiçi dokümantasyonları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
3 | |||||
2 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Karmaşık Bilgi Güvenliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, güvenliği gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi Güvenliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
4 | |||||
2 |
Bilgi Güvenliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
3 | |||||
3 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
2 | |||||
4 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi Güvenliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, yabancı dil bilgisi
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgi Güvenliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |