Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BTP229 |
KABLOSUZ AĞLAR |
3 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. HÜSEYİN GÖKAL-Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Temel Kablosuz Teknolojiler hakkında bilgi sahibi olan bireyin, o teknolojileri karşılaştırarak ihtiyacına uygun teknolojiyi seçebilmesi. |
İçerik: |
Kablosuz Teknolojiler,Kablosuz Ağ Çeşitleri,Kablosuz Yerel Alan Ağ Standartları,Kablosuz Yerel Alan Ağ Cihazları,Kablosuz Ortam Topolojileri,Wi-Fi,Bluetooth,CSMA/CA teknoloji ve yapıları hakkında bilgilenmesi ve bunlarla ilgili uygulamalar gerçekleştirmesidir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kablosuz ağların genel özelliklerini açıklar. |
Kablosuz ağ standartlarını ve protokollerini tanır. |
Kablosuz ağ çeşitlerinin farkına varır. |
Kablosuz ağ uygulamalarını bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma ve araştırma |
Bilgisayar Ağlarının Bugünü ve Geleceği, İletişim Tarihi |
Anlatım |
2 |
Okuma ve araştırma |
Kablosuz Ağlara Genel Bakış ve Tarihsel Gelişim |
Anlatım |
3 |
Okuma ve araştırma |
Sayısal İletişimin Temelleri, Veri İletimi Karakteristikleri |
Anlatım |
4 |
Okuma ve araştırma |
Veri İletimi Terim ve Kavramları |
Anlatım |
5 |
Okuma ve araştırma |
İletim Yöntemleri |
Anlatım |
6 |
Okuma ve araştırma |
Gürültü Çeşitleri |
Anlatım |
7 |
Okuma ve araştırma |
Elektromanyetik Spektrum |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma ve araştırma |
Hata Sezme ve Düzeltme Teknikleri |
Anlatım |
10 |
Okuma ve araştırma |
Modülasyon, Genlik Modülasyonu, Frekans Modülasyonu, Faz Modülasyonu |
Anlatım |
11 |
Okuma ve araştırma |
Kablosuz Çoklu Erişim Teknikleri, Çoğullama(Multiplexing) |
Anlatım |
12 |
Okuma ve araştırma |
Kablosuz Ağ Çeşitleri |
Anlatım |
13 |
Okuma ve araştırma |
Kablosuz Ağ Standartları |
Anlatım |
14 |
Okuma ve araştırma |
Hücresel Ağlar, GSM, GPRS |
Anlatım |
15 |
Okuma ve araştırma |
Antenler, Anten Çeşitleri |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Nicopolitidis, P. et al., Wireless Networks, John Wiley and Sons, 2003. |
Stallings, W., "Wireless Communications & Networks (2nd Edition)", Prentice Hall, 2004. |
Goldsmith, A., Wireless Communications, Cambridge Univ. Press, 2005. |
William Stallings (2007). Data and Computer Communications (8th Edition) . Prentice Hall. 978-
0132433105 |
Kazem Sohraby, Daniel Minoli, and Taieb Znati. Wireless Sensor Networks: Technology, Protocols, and Applications. Wiley-Interscience. 2007 |
Yardımcı kaynaklar: internet |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bilgisayar ile ilgili olan temel mesleki ingilizce terimlerini bilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Temel elektrik-elektronik parçaların işlevlerini bilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Farklı işletim sistemlerini kullanma becerisi kazanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Kendinden istenen yazılım kurulum işlemini gerçekleştirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basit yazılım ve donanım hatalarını bulur ve düzeltir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Var olan dijital bilgiyi korumak için düzenli periyotlarla yedekleme işlevini gerçekleştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kendi alanında bağımsız bir şekilde öğrenir ve öğrendiğini uygulayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnsan ilişkileri ve iletişimi konusunda yapılması gerekeni bilir ve uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kendinden istenilen işletim sistemlerini kurar ve yönetir.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
10 |
2 |
20 |
Ödev |
10 |
2 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
5 |
1 |
5 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
57 |
0 |
123 |
|
Genel Toplam |
123 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|