Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELP113 | TEMEL ELEKTRİK VE ELEKTRONİK | 1 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI SERİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilere analog ve dijital elektronik devreleri ve sistemleri kullanma, arızalarını giderme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Elektronik devreler ve sistemler- Temel Elektrik - Elektronik Sistemler 1 - 2, Doğrultma ve Filtre Devreleri ve Sayısal Elektronik Giriş konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel elektrik devre elemanlarını tanır. |
Elektronik devreleri çevre akım yöntemiyle çözer. |
Transistörlerin çalışma değerlerini hesaplar. |
npn tipi transistörleri tanır. |
pnp tipi transistörleri tanır. |
Öğrendikleri elektronik devre elemanlarını kullanarak belli bir amaca yönelik gerçek devre tasarımı yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Temel Elektrik ve Elektroniğe giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Kirchhoff kanunları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Kirchhoff gerilim kanunu | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap.. |
4 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Çevre akım yöntemiyle devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Çevre akım yöntemiyle devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Kirchhoff akım kanunu | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Düğüm gerilim yöntemiyle devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Düğüm gerilim yöntemiyle devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
10 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Transistörlerin yapısı ve çeşitleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
11 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması. | Bipolar jonksiyon transistörler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
12 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Transistörlerin çalışma bölgeleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
13 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Transistör devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
14 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Transistör devre analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
15 | Kaynaklar, Konu ile alakalı internet araştırması, Deneylere hazırlık. | Dirençlerin seri ve paralel bağlanması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yarcı, K. ve Öztürk, O. (2000). Temel Elektronik. Yüce Yayımları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
0 | |||||
2 |
Bilgisayar ile ilgili olan temel mesleki ingilizce terimlerini bilir.
|
0 | |||||
3 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel elektrik-elektronik parçaların işlevlerini bilir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı işletim sistemlerini kullanma becerisi kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Kendinden istenen yazılım kurulum işlemini gerçekleştirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basit yazılım ve donanım hatalarını bulur ve düzeltir.
|
0 | |||||
2 |
Var olan dijital bilgiyi korumak için düzenli periyotlarla yedekleme işlevini gerçekleştirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanında bağımsız bir şekilde öğrenir ve öğrendiğini uygulayabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsan ilişkileri ve iletişimi konusunda yapılması gerekeni bilir ve uygular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendinden istenilen işletim sistemlerini kurar ve yönetir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |