Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
- | SEÇMELİ III | 8 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere; ulusal ve uluslararası sporcu sözleşmelerinin içeriklerine bağlı kalarak, sporcu sözleşmesi hazırlığı ile ilgili örnek uygulamalar yapabilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; sporcu temsilciliği kavramı, Türk sporundaki sporcu temsilciliğinin görev, yetki ve sınırlılıkları, yasal mevzuatlar ve temsilcilik, ulusal ve uluslararası sporcu sözleşmelerinin içeriklerinin incelenmesi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1.Sporcu temsilciliği ile ilgili kavramları tanımlar. 2.Sporcu temsilcisinin sporcu ve kulüp açısından görevlerini açıklar. 3.Sporcu temsilciliğinin görev ve yetkilerini hukuksal boyutuyla tartışır. 4.Örnek bir sporcu temsilciliği sözleşmesi hazırlar. 5.Ulusal ve uluslararası sporcu sözleşmelerinin içeriklerine bağlı kalarak, sporcu sözleşmesi hazırlığı ile ilgili örnek uygulamalar yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sporcu temsilciliği kavramı | Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi |
2 | Sözleşme örneği inceleme | Sözleşmeleri Yürütme İlkeleri | Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi |
3 | Literatür tarama | Sözleşmeleri Yürütme Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türk sporundaki sporcu temsilciliğinin görev, yetki ve sınırlılıkları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5 | Literatür tarama | Spor kulüpleri ve sporcu temsilciliği | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6 | Konu ile ilgili makale okuma | Spor federasyonları ve sporcu temsilciliği | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap okuma | Spor organizasyonları ve sporcu temsilciliği | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yasal mevzuatları inceleme | Yasal Mevzuatlar ve sporcu temsilciliği ilişkisi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10 | Literatür tarama ve örnek sporcu sözleşmelerini inceleme | Uluslararası ve ulusal sporcu sözleşmelerinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
11 | Literatür tarama | Sporcu temsilciliği olabilme şartları ve yükümlülükleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
12 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Sporcuların ve kulüplerin hak ve yükümlülükleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
13 | ppt dosyası, sunum hazırlığı | Ödev Sunumları –I (Öğrencilerin farklı spor branşlarına göre hazırladıkları örnek sözleşmeler) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
14 | ppt dosyası, sunum hazırlığı | Ödev Sunumları –II (Öğrencilerin farklı spor branşlarına göre hazırladıkları örnek sözleşmeler) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
15 | Konukla ilgili bilgi edinme | Seminer (Bir sporcu temsilcisi sınıfta konuk edilecek) | Anlatım, Soru-Cevap-Tartışma ve gözlem yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
1.Şahin H.M. ve ark. (2011). Futbolda Menajerlik Yönetimi. Hakan Basım Dağıtım, İstanbul. 2.Duru, N. J., Shropshire, K. ve Davis, T. (2015). The Business of Sports Agents. University of Pennsylvania Press, Pensilvanya. 3.Stein, M. (2008). How to be a Sports Agent. Summersdale Publishers LTD-ROW, UK. 4.Ruxin, R. (2011). An athlete’s guide to agents. Jones & Bartlett Publishers. Sudbury. 5.Wang, Y., Zhang, J. ve Vassileva, J. (2014). A Super‐Agent‐Based Framework For Reputation Management And Community Formation İn Decentralized Systems. Computational Intelligence, Sydney. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
||||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
||||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
||||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
||||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |