TR EN

TAEKWONDO I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY222 TAEKWONDO I 5 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SEVİNÇ SERİN YAMAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, taekwondo branşına özgü temel teknikleri uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Teakwondo branşının tarihçesi tanımı ve gelişimi, teakwondo branşının terminolojisi, temel teknik sınıflamaları, taekwondo branşı salon ve müsabaka kuralları, yumruk vurma teknikleri, ayak vuruş teknikleri, tekmeler, savunma teknikleri, pumse formları, kombine temel teknikler, müsabaka teknikleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Taekwondo branşı ile ilgili temel kavramları açıklar.
Taekwondo branşı ile ilgili müsabaka kurallarını açıklar ve uygular.
Taekwando branşına özgü malzeme ve ekipmanları kullanır.
Taekwondo branşına özgü temel teknik ve taktikleri uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyişi hakkında genel açıklamalar, branşa özgü temel kavramlar, Teakwondo branşının tarihçesi Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Literatür taraması Teakwondo branşının terminolojisi, Temel teknik sınıflamaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
3 Türkiye Teakwondo Federasyonu resmi web sitesi inceleme Taekwondo branşı salon ve müsabaka kuralları Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması
4 Video izleme Cumuk-Cirigi; yumruk vurma teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması
5 Video izleme Chagi; ayak vuruş teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması
6 Video izleme Tekmeler; Geri tekme, dönen tekme, sıçrayan tekme ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması
7 Video izleme Tekmeler; arka tekme, eğik tekme ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Müsabaka videosu izleme Savunma teknikleri ve uygulama çalışması Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması
10 Görsel ve yazılı kaynak tarama Pumse formları (Pyongwon, Sipjin, Jitae, Chonkwon, hansu, ilyeo) Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar
11 Video izleme Kombine temel teknikler ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar
12 Müsabaka videosu izleme Müsabaka Teknikleri (Paldıng-Tollo chagi) ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar
13 Müsabaka videosu izleme Müsabaka Teknikleri (Neryo chagi-Yop chagi) ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar
14 Müsabaka videosu izleme Müsabaka Teknikleri (dwit chagi- Bandal Tollo chagi)ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar
15 Müsabaka videosu izleme Müsabaka Teknikleri (2li kombineler) Grup çalışması ve tekrar yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Michor, S. (2011). Taekwondo Poomse. AuthorHouse. USA.
Savoie, G.R. (2010).Taekwondo: A Technical Manual. Blue Snake Books, USA.
Cook, D. (2017).Taekwondo: A Path to Excellence. YMAA Publication Center, UK
Türkiye Taekwondo Federasyonu, http://www.turkiyetaekwondofed.gov.tr/

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
3
2
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
2
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
2
4
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
2
2
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
2
3
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0