Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY226 | ESKRİM I | 5 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, eskrim branşına ait temel teknikleri uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Eskrim branşı ile ilgili genel bilgilendirme, eskrim branşı müsabaka kuralları, epe ve flöre branşının özellikleri, kılıç branşının özellikleri, kılık kullanım teknikleri, üç ayrı silah türünün ortak ve ayrılan yönleri, konsantrasyon estetik refleks, denge teknikleri, savunma teknikleri, angard duruşu ile hamle ve batinando teknikleri, silah tutuş pozisyonlarını, mukabele, siper, boşaltma, tevkif ve üsteleme teknikleri, silahlı mesafe ve kontr - parad teknikleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Eskrim branşına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Eskrim branşının tarihsel gelişimini açıklar. |
Eskrim branşı müsabaka kurallarını açıklar ve uygular |
Eskrim branşına ait temel teknikleri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, eskrim sporuna ilişkin temel kavramlar, tarihsel gelişimi ve eskrim sporunun araç ve gereçleri | Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi |
2 | Türkiye eskrim federasyonu resmi web sitesi inceleme | Eskrim branşı müsabaka kuralları | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Epe ve Flöre branşının özellikleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Kılıç branşının özellikleri, kılık kullanım teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Üç ayrı silah türünün ortak ve ayrılan yönleri | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Video izleme | Konsantrasyon estetik refleks, denge teknikleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme | Kombine hareketlerle 4 hattı üzerinde atak-savunma teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme | Kombine hareketlerle 6 hattı üzerinde atak-savunma teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı eşli çalışmalar |
10 | Video izleme | Angard duruşu ile hamle ve Batinando teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı eşli çalışmalar |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Silah tutuş pozisyonlarını, silahlı kolda yürüyüş ve Silahlı kolda dürtüş teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı eşli çalışmala |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Mukabele, Siper, Boşaltma, Tevkif ve Üsteleme teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı eşli çalışmalar |
13 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma, video izleme | Silahlı mesafe ve Kontr - parad teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı eşli çalışmalar |
14 | Müsabaka videoları izleme ve yorumlama | Önemli eskrim turnuvalarından örnek videoların izlenmesi ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Literatür tarama ve video izleme | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bianchedi, D. (2008). The Science of Fencing. Sports Medicine, US. |
Borysiuk, Z. ve Korfanty, E. (2009). Modern Saber Fencing: Technique-Tactics-Training- Research. Ska Swordplay, US |
Tyshler, D. Ve Logvin, V. (2015). Sports Fencing. A New Academic-Methodological, Russian |
Türkiye Eskrim Federasyonu, http://www.eskrim.org.tr/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
3 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
2 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
2 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
5 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
3 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
1 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |