Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY256 | SÖRF I | 5 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, sörf branşına ait teknik malzeme ve ekipmanları kullanarak, rüzgâr sörfü ve dalga sörfüne özgü temel teknikleri uygulayabilme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Sörf branşına ait kavramlar, rüzgâr sörfü, dalga sörfü, güvenlik ve sörfte ilk yardım, rüzgâr çeşitleri, sörf branşına özgü teknikler ve uygulamalı sörf eğitimi alıştırmaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sörf branşına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Sörf branşına ait teknik malzeme ve ekipmanların kullanım amaçlarını açıklar. |
Rüzgâr sörfü ve dalga sörfü arasındaki teknik farklılıkları ve benzerlikleri açıklar. |
Sörf branşına ait teknik malzeme ve ekipmanları kullanır. |
Rüzgâr sörfü ve dalga sörfüne özgü temel teknikleri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Su sporları ve sörf branşına ait temel kavramlar | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi |
2 | Literatür tarama, konuyla ilgili makale okuma | Rüzgâr çeşitleri ve genel rüzgâr yönleri ile ilgili bilgiler | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, |
3 | Literatür tarama, makale özeti yazma | Güvenlik önlemleri ve sörfte ilk yardım teknikleri ve uygulama alıştırmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi, uygulama yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Rüzgâr sörfünde kullanılan malzemelerin seçimi, hazırlanışı, yelken ile tahtanın montajı ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
5 | Literatür taraması, video izleme | Rüzgâr sörfünde denge unsuru ve dengede durma teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Dalga sörfünde kullanılan teknikler: malzeme seçimi ve kişiye özel sörf tahtası seçiminde ayırt edici özellikler ve denge alıştırmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
7 | Video izleme | Dalga sörfünde biniş ve dönüş teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Vize sınavına hazırlık, dalga sörfüne özgü teknikleri uygulama çalışması | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
10 | Video izleme | Dalga sörfünde vücut pozisyonu, suya giriş ve ayağa kalkış teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
11 | Video izleme | Rüzgâr sörfünde biniş ve yol alma teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Dalga sörfünde dalga yakalama tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
13 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Rüzgâr sörfünde yol alma tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
14 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Rüzgâr sörfü ve dalga sörfü temel teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
15 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Final sınavına hazırlık | Anlatım, soru, cevap, uygulama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sunshine, S. (2003). Surfing İnjuries. Current Sports Medicine Reports, 2(3), 136-141. |
Partington, S., Partington, E., & Olivier, S. (2009). The Dark Side Of Flow: A Qualitative Study Of Dependence İn Big Wave Surfing. The Sport Psychologist, 23(2), 170-185. |
Bir bakışta moda http://www.atasunoptik.com.tr/blog/yeni-baslayanlar-icin-sorf/ |
Mailce.com https://www.mailce.com/sorf-sporu.html |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
1 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
1 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
3 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
1 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
2 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |