TR EN

SERBEST ZAMAN BECERİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY381 SERBEST ZAMAN BECERİLERİ 5 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, farklı özelliklerdeki bireylere yönelik planlanan serbest zaman etkinliklerini yürütebilme becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; serbest zaman kavramı, serbest zaman felsefesi, rekreasyon ihtiyacı, rekreasyon çalışma alanları ve serbest zaman etkinlikleri ile ilgili uygulama çalışmaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Serbest zaman ve rekreasyon kavramlarını tanımlar .
Serbest zaman etkinliklerinin zihinsel, fiziksel ve psikolojik etkilerini açıklar .
Serbest zaman becerilerini geliştirmek için kullanılan yöntemleri açıklar .
Farklı özelliklerdeki bireylere yönelik planlanan serbest zaman etkinliklerini yürütür.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Serbest zaman anlamı ve kuramları çerçevesinde genel bilgiler Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Serbest zaman felsefesi Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Serbest zaman ve rekreasyon ilişkisi Anlatım ve soru cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Birey için serbest zaman ve rekreasyon ihtiyacı ve önemi Anlatım ve soru cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Toplum için serbest zaman ve rekreasyon ihtiyacı ve önemi Anlatım ve soru cevap yöntemi
6 Görsel ve yazılı kaynak tarama Rekreasyon çalışma alanları Anlatım yöntemi ve grup çalışması
7 Görsel ve yazılı kaynak tarama Ticari rekreasyon ve turizm arasındaki ilişki ve farklılıklar Anlatım ve soru cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı kaynak tarama Doğa ve macera rekreasyonu Anlatım ve soru cevap yöntemi
10 Özel gereksinimli çocuklara ziyaret Terapötik rekreasyon hakkında genel bilgiler Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması
11 Video izleme Yaşam boyu spor uygulamaları Uygulamalı grup çalışması
12 Görsel ve yazılı kaynak tarama Kültür ve sanatla ilgili serbest zaman etkinlikleri uygulamaları Uygulamalı grup çalışması
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Farklı özelliklerdeki bireylere yönelik serbest zaman etkinlik uygulamaları Uygulamalı grup çalışması
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Farklı özelliklerdeki bireylere yönelik serbest zaman etkinlik uygulamaları Uygulamalı grup çalışması
15 Görsel ve yazılı kaynak tarama Final sınavına hazırlık çalışmaları Uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Human K. (editor) (2006). Introduction to Recreation and Leisure. Human Kinetics, Champaign
Jenkins J. M. ve Pigram, J., J. (2003). Encyclopedia of Leisure and Outdoor Recreation Routledge, London
Makalelerle.com, https://www.makaleler.com/rekreasyon-nedir-tanimi-ozellikleri-faydalari
Rekreasyon.org, http://rekreasyon.org/rekreasyon-nedir/

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
1
2
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
1
2
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
0
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
0
4
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
2
2
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
0
3
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0