TR EN

FUTBOL II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY314 FUTBOL II 6 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA-Dr.Öğr.Üyesi ÖMER AKSOY-Öğr.Gör. ÖZAY ATMACA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, futbol temel tekniklerini ileri seviyede uygulayabilme, futbol temel tekniklerini öğretebilme ve futbol branşına özgü antrenman programı uygulamalarına liderlik yapabilme becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; futbolda öğrenme ve öğretim yöntemleri, futbol eğitiminde temel kurallar, futbolda eğitsel oyunlar, futbolda teknoloji kullanımı ve futbolda antrenman uygulamaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Futbol branşına özgü öğretim ilkelerini açıklar.
Futbol temel tekniklerini geliştirmeye yönelik eğitsel oyun etkinliklerini uygular.
Futbol temel tekniklerini ileri seviyede uygular.
Futbol temel teknik ve becerilerini öğretir.
Futbolda kuvvet ve dayanıklılık özelliklerini belirlemeye yönelik testleri uygular.
Futbol branşına özgü antrenman programı uygulamalarına liderlik eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Futbolda öğrenme ve öğretim yöntemleri, her yaş grubunun antrenman planına uygun materyal seçimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Antrenörün rolü, antrenörlük felsefesi, futbol antrenörünün iletişim becerileri, antrenörlük stilleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Drama Yöntemi
3 Türkiye Futbol Federasyonu resmi sitesinin incelenmesi Futbol eğitiminde temel kuralları (3 t kuralı, 3 sihirli daire kuralı, feedback kuralı) ve uygulama çalışmaları Anlatım, Gösterip-Yaptırma, Uygulama, Yöntemi
4 Video izleme Futbolda Teknik ve Beceri, Uygulama çalışmaları;Top Sürme, Pas, Kontrol, Adam Eksiltme (Çalım Atma), Şut Anlatım, Gösteri Yöntemi, Eşli ve Grup Çalışmaları Yöntemi
5 Örnek antrenman planının incelenmesi Futbolda Yaş Gruplarına Uygun Antrenman Planı ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Grup Çalışması Yöntemi
6 Video izleme Futbolda Eğitsel Oyunlar ve uygulama çalışmaları Anlatım, Gösteri Grup Çalışması, Yöntemi
7 Konuyla ilgili makale okuma Futbolda Sistem, Taktik, Strateji – Futbolun Prensipleri; Hücum ve Savunma Prensiplerinin Saha Uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Futbolda Teknolojik Cihazları ve Programların Kullanımı ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması Yöntemi
10 Görsel ve yazılı kaynak tarama Futbolda Dayanıklılık Testleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması Yöntemi
11 Görsel ve yazılı kaynak tarama Futbolda Kuvvet Testleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması Yöntemi
12 Görsel ve yazılı kaynak tarama Futbolda Sürat Testleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması Yöntemi
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama Futbolda Teknik Testler ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması Yöntemi
14 Antrenman izleme ve yorumlama Futbolda Antrenman Gözlem ve Analizi Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma Yöntemi
15 Müsabaka izleme ve yorumlama Futbolda Müsabaka Gözlem ve Analizi Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Günay, M. & Yüce, A. İ. (2001). Futbol Antrenmanının Bilimsel Temelleri. Gazi Kitabevi. Ankara.
Müniroğlu S. ve Deliceoğlu G. (2005). Futbolda Müsabaka Analiz ve Gözlem Teknikler E- analiz analiz programı.
Bompa. T. O. (2008). Antrenman Kuramı ve Yöntem, Bağırgan Yayınları
Weineck J. (2004). Futbolda Kondisyon Antrenmanı, USA.
Aksoy F. (2012). Kuvvet, Sürat, Dayanıklılık ve Koordinasyon Drilleri, Has Matbaacılık, Samsun.
TFF. Futbol Gelişim Bülteni. www.tff.org (Tüm Sayılar).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
2
2
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
2
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
1
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
0
4
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
1
2
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
2
3
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 3 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0