TR EN

RİTMİK CİMNASTİK II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY427 RİTMİK CİMNASTİK II 7 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, ritmik cimnastik aletleri ile koreografi uygulayabilme, branşa özgü hareket analizi yapabilme, farklı teknik hareketlerden kombinasyonlar oluşturabilme ve küçükler kategorisi için seriler hazırlayabilme bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; ritmik cimnastik branşına özgü müsabaka kuralları, vücut hareketlerinin sınıflandırılması, özel antrenman yöntemleri, branşa özel ısınma yöntemleri, sıçrama çalışmaları, denge ve koordinasyon çalışmaları, kuvvet çalışmaları, esneklik çalışmaları, ip teknikleri ve ip aleti ile koreografi çalışmaları, çember teknikleri ve çember aleti ile koreografi çalışmaları, pivot çalışmaları, müzik bilgisi, ritim çalışmaları ve koreografi çalışmaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ritmik cimnastik branşı ile ilgili temel bilgileri açıklar.
Ritmik cimnastik branşına ait kuralları açıklar ve uygular.
Branşa özgü temel teknikleri ileri düzeyde uygular.
Branşa özgü temel teknikleri öğretir.
Hareketleri, branşa özgü teknikleri ifade eden sembollerle gösterir.
Ritmik cimnastik aletleri ile koreografi uygular.
Branşa özgü hareket analizi yapar.
Farklı teknik hareketlerden kombinasyonlar oluştur (create) ve küçükler kategorisi için seriler hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme Anlatım ve Soru Cevap yöntemi
2 Müsabaka izleme Ritmik Cimnastik branşına özgü müsabaka kuralları Anlatım, Soru-Cevap ve gösteri yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Cimnastik branşına özgü hareketlerin sınıflandırılması Anlatım, Soru-Cevap ve gösteri yöntemi
4 Örnek antrenman programlarının incelenmesi Branşa özel antrenman yöntemleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma, video izleme Branşa özel ısınma yöntemleri ve uygulama çalışmaları Anlatım ve soru cevap yöntemi, eşli çalışmalar
6 Video izleme Sıçrama tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
7 Video izleme Ritmik Cimnastik branşında denge ve koordinasyon ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme ve yorumlama Branşa özel kuvvet antrenmanları ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları
10 Video izleme İp aleti teknikleri, ip aleti ile koreografi uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
11 Video izleme Çember aleti teknikleri ve çember aleti uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
12 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Top, labut ve kurdele aleti teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
13 Video izleme Bale tekniklerine özgü uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
14 Video izleme Müzik bilgisi ve gelişmiş ritim çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları
15 Örnek koreografilerin incelenmesi Koreografi çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar ve uygulamalı grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Trost, A. ve Kravetsky, V. (2013). Greatest Rhythmic Gymnasts. A&V, Russian
Blume, M. (2013). Acrobatics For Children & Teenagers. Meyer Sports, USA
Gymnastics New Zealand, https://www.gymnasticsnz.com/rhythmic-gymnastics/
Türkiye Jimnastik Federasyonu, https://www.tcf.gov.tr/AEROBIK-CIMNASTIK/KURALLAR.html

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
3
2
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
4
2
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
4
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
2
4
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
5
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
5
2
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
4
3
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 3 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0