TR EN

BADMİNTON III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY428 BADMİNTON III 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, badminton oyun sistemlerini açıklayabilecek, öğretim basamaklamalarını uygulayabilecek ve badminton sporundaki tekler, çiftler oyunlarına yönelik antrenman programı hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Badminton branşına ilişkin tanım ve kavramlar, hentbolun tarihçesi, Badminton oyun kuralları, Badminton da kullanılan vuruş çeşitleri, araç ve gereçlerin kullanımı, teknik ve taktik bilgilendirme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Badminton oyun kurallarını ve sistemlerini açıklar ve uygular.
Badminton oyununa özgü ileri seviye teknik taktik becerileri uygular.
Badminton ileri seviye vuruş tekniklerine yönelik öğretim basamaklamalarını uygular.
Badminton sporundaki tekler, çiftler oyunlarına yönelik antrenman programı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Badminton oyun kuralları ve kullanılan malzemeler hakkında bilgi. Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi
3 Video izleme ve pratik yapma Badmintonda ileri seviye Forehand Top Sektirme Tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışma
4 Video izleme ve pratik yapma Badmintonda ileri seviye Backhand Top Sektirme Tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışma
5 Video izleme ve pratik yapma İleri seviye Ön Kort Drop Vuruşu ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve eşli çalışmalar
6 Video izleme ve pratik yapma İleri seviye Ön Kort Net Kill Vuruşu ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve eşli çalışmalar
7 Maç izleme ve yorumlama İleri seviye Ön Kort Lop Vuruşu ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve eşli çalışmalar
8 - ARA SINAV -
9 Maç izleme ve yorumlama İleri seviye Ön Kort Push Vuruşu ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve eşli çalışmalar
10 Video izleme ve pratik yapma İleri seviye Smaç, drive ve lop vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve eşli çalışmalar
11 Video izleme ve pratik yapma İleri seviye Smaç, drive ve lop vuruş tekniğinin öğretimi ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve eşli çalışmalar
12 Video izleme ve pratik yapma File önü oyun tekniklerine yönelik uygulamalar Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve eşli çalışmalar
13 Video izleme ve pratik yapma Servis forerehand, backhand, clear, drop, drive, smaç vuruş tekniklerini içeren çalışma drilleri uygulamaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve eşli çalışmalar
14 Video izleme ve pratik yapma Tekler ve Çiftler temel oyun taktikleri Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve eşli çalışmalar
15 Maç izleme, yorumlama Pratik yapma Genel Tekrar ve teknik düzeltmeler Uygulamalı eşli çalışmalar
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gülmez, İ. (2007). Her Yönüyle Badminton. Nüve yayınları, Ankara.
Demirci, A. (2012). Adım Adım Badminton. Sokak kitapları, Ankara.
Yorulmaz, M. ve Kepoğlu A. (2005). Badminton. Morpa, İstanbul.
Grice T. (2007). Badminton: Steps to Success - 2nd Edition, Human Kinetics, US

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
1
2
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
4
2
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
1
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
3
4
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
2
2
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
0
3
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0