Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY446 | BOKS III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, boks branşına özgü teknikleri öğretme, hareketlerin uygulanışını teknik açıdan analiz etme ve branşa özgü antrenman programı hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; boks branşı müsabaka kuralları ve puanlama, öğretim basamaklamaları, temel hareketlerin teknik uygulamalarına ilişkin analiz yapma ve branşa özgü antrenman programları hazırlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Boks branşında kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Boks branşına ait tekniklerin öğretim basamaklamalarını açıklar ve uygular. |
Boks branşına ait savunma ve vuruş tekniği kombinasyonlarını öğretir. |
Boks branşına özgü hareketlerin uygulanışını teknik açıdan analiz eder ve uygunluğunu değerlendirir. |
Boks branşı ile ilgili antrenman programını hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Öğretim yöntemlerine ilişkin kavramlar, öğretim prensipleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve video izleme | Temel duruş ve guard alma teknikleri öğretim basamaklamaları | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve video izleme | Boksör adımlarına ilişkin öğretim basamaklamaları (ileriye adımlar, geriye adımlar, sola adımlar, sağa adımlar, rakibin etrafında adımlar ) | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
4 | Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve video izleme | Vuruş teknikleri öğretim basamaklamaları (Direkt vuruşlar, çeneye ve gövdeye sol direkt, sağ direkt) | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
5 | Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve maç izleme | Ayak hareketleri ile birlikte direkt vuruş kombinasyonlarına özgü tekniklerin öğretim basamaklamaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
6 | Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve maç izleme | Direkt vuruşlara karşı savunma teknikleri ve öğretim basamaklamaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
7 | Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve video izleme | Kroşe vuruş (Sol ve Sağ kroşe) teknikleri öğretim basamaklamaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve maç izleme | Kroşe vuruşlara karşı pasif müdafaa teknikleri öğretim basamaklamaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
10 | Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve maç izleme | Kroşe vuruşlara karşı aktif müdafaa teknikleri öğretim basamaklamaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
11 | Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve video ya da maç izleme | Alttan vuruş teknikleri öğretim basamaklamaları ve Alttan vuruşlara karşı müdafaa teknikleri öğretim basamaklamaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
12 | Örnek antrenman programı inceleme | Boks branşına ait tekniklerin öğretimine yönelik antrenman programı hazırlama alıştırmaları | Uygulamalı grup çalışması |
13 | Makale okuma ve örnek antrenman programı inceleme | Teori: boks branşına özgü dayanıklılık antrenmanları: -Temel dayanıklılık antrenmanı -Özel dayanıklılık antrenmanı Uygulama: boks branşına özgü dayanıklılık özelliğini geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlama alıştırmaları | Anlatım, soru cevap, Uygulamalı grup çalışması |
14 | Makale okuma ve örnek antrenman programı inceleme | Teori: boks branşına özgü kuvvet antrenmanları: -Çabuk kuvvet antrenmanı -kuvvette devamlılık antrenmanları Uygulama: boks branşına özgü kuvvet özelliğini geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlama alıştırmaları | Anlatım, soru cevap, Uygulamalı grup çalışması |
15 | Örnek antrenman programı inceleme, video izleme | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Anlatım, soru- cevap yöntemi, grup çalışması ve tekrar yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ankara savunma sanatları https://www.ankarasavunmasanatlari.com/Blog/boks-teknikleri-ve-hareketleri-191-1 |
Yurtsever, F. Boks teknik taktik eğitim esasları, Nadir Kitap |
Rüzgar, H. (2008) Boks Hakkında Genel Bilgiler, Ankara Basın ve Ciltevi, Ankara |
Muratlı, S., Kalyoncu, O., Şahin, G.(2012). Antrenman ve Müsabaka. Nobel yayınevi, Ankara. |
Boks Academy, http://www.boksacademy.com/Boksta%20savunma%20teknikleri%20nas%C4%B1l%20yap%C4%B1l%C4%B1r.html |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
5 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
3 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
2 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
2 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
2 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |