TR EN

HAREKET EĞİTİMİ VE OYUN DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY456 HAREKET EĞİTİMİ VE OYUN 8 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilere; Hareket eğitimine ilişkin temel bilgileri kullanarak motorik özellikleri geliştirmeye yönelik çeşitli oyunları sahada uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır
İçerik: Dersin içeriği temel motorik özelliklerin çeşitleri, beceri öğrenimi türleri, hareket eğitimine ait metotlar, hareket becerilerinin gelişimi destekleyici oyunlar konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel hareket eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar.
Temel motorik özellikleri açıklar.
Temel motorik özelliklerin gelişimi için kullanılan yöntemleri anlatır.
Farklı temel motor becerileri geliştirmeye yönelik oyunları belirler.
Hareket eğitimi ve oyun ile ilgili bilgi ve becerilerini sahada uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar. Hareket eğitiminin çocuk gelişimdeki rolü Anlatım, soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi
2 Literatür tarama Motor beceriler, nöro motor beceriler Anlatım, soru cevap
3 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Kuvvet kavramı, çocukların kuvvet gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
4 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Hareketlilik kavramı, çocukların hareketlilik becerisinin gelişimine ilişkin çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
5 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Çabukluk kavramı, çocukların çabukluk becerisinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
6 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Sürat kavramı, çocukların surat özelliğinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
7 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Denge kavramı, çocukların denge özelliğinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Koordinasyon kavramı, çocukların koordinasyon becerilerinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
10 Görsel ve yazılı literatür tarama, örnek oyun araştırması Dayanıklılık kavramı, çocukların dayanıklılık becerisinin gelişimine yönelik çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
11 Görsel ve yazılı literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma, örnek oyun araştırması Temel motorik özelliklerin gelişimine ilişkin oyunlar ve kuralları ve çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
12 Görsel ve yazılı literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma, örnek oyun araştırması Temel motorik özelliklerin gelişimine ilişkin oyunlar ve kuralları ve çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, uygulamalı grup çalışması
13 Görsel ve yazılı literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma, örnek oyun araştırması Temel motorik özelliklerin gelişimine ilişkin oyunlar ve kuralları, kazanımların tartışılması ve çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması
14 Görsel ve yazılı literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma, örnek oyun araştırması Temel motorik özelliklerin gelişimine ilişkin oyunlar ve kuralları, kazanımların tartışılması ve çeşitli oyun uygulamaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması
15 Genel tekrar Final sınavı hazırlık çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bailey, G. (2003). The Ultimate Homeschool Physical Education Game Book. Educators Press, USA
Güneş, A. (2002). Okullarda beden eğitimi ve oyun öğretimi. Pegem A Yayıncılık.Ankara
Çelik, A., & Şahin, M. (2013). Spor ve çocuk gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
Çamlıyer H. (1997) Çocuk hareket eğitimi ve oyun, Kişisel Yayınlar

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
3
2
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
1
2
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
0
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
0
4
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
4
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
2
2
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
3
3
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0