Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY470 | KONDİSYON ANTRENMANI VE YÖNTEMLERİ | 8 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, takım veya sporcunun bireysel olarak kondisyon antrenmanlarına verdikleri fiziksel ve fizyolojik cevapların ölçüm faaliyetlerini yürütme, performans ölçüm sonuçlarını analiz etme ve sporcunun fiziksel ve fizyolojik gelişimi için en optimal şekilde antrenman programı hazırlama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin İçeriği; kondisyon antrenmanı ve gerekliliği hakkında bilgiler, kondiyon antrenmanını oluşturan özellikler, kondisyon antrenmanlarında motorik özelliklerin önemi ve antrenman yöntemleri, kondisyon antrenmanlarının sezon içerisinde planlanması, branşa özgü kondisyon antrenmanlarının oluşturulması konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kondisyon antrenmanları ve performans ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Sporcu ve takımın mevcut kondisyon durumunu geliştirilmeye yönelik uygun antrenman yöntemlerini açıklar. |
Takımın veya sporcunun performans seviyesini arttırmak için kullanılabilecek antrenman yöntemlerini uygular. |
Takım ve sporcunun kondisyon antrenmanlarına verdikleri fiziksel ve fizyolojik cevapların ölçüm faaliyetlerini yürütür. |
Sporcuda oluşabilecek fiziksel sorunları, sahip olduğu kondisyon ve antrenman bilgisini kullanarak çözümler. |
Performans ölçüm sonuçlarını analiz eder. |
Sporcunun fiziksel ve fizyolojik gelişimi için en optimal şekilde antrenman programını düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme, kondisyon antrenmanı ile ilgili temel kavram ve tanımlar | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | Literatür taraması | Kondisyon antrenmanlarının sportif branşlardaki önemi ve kondisyon antrenmanını oluşturan unsurlar | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | Konuya ilişkin makale okuma | Kondisyon antrenmanında dayanıklılığın önemi ve uygulanması gereken dönem | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Kondisyon antrenmanında yer alan dayanıklılık antrenmanı yöntemleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | Konuya ilişkin makale okuma | Kondisyon antrenmanında kuvvetin önemi ve uygulanması gereken dönem | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Kondisyon antrenmanında kuvvet antrenmanı yöntemleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | Konuya ilişkin makale okuma | Kondisyon antrenmanında süratin önemi ve uygulanması gereken dönem | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Kondisyon antrenmanında sürat antrenmanı yöntemleri | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi, grup çalışması |
10 | Konuya ilişkin makale okuma | Kondisyon antrenmanında hareketliliğin önemi ve uygulanması gereken dönem | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
11 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Kondisyon antrenmanında hareketlilik antrenman yöntemleri | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi, grup çalışması |
12 | Konuya ilişkin makale okuma | Kondisyon antrenmanında koordinasyonun önemi ve uygulanması gereken dönem | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi, grup çalışması |
13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Kondisyon antrenmanında koordinasyon antrenman yöntemleri | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Örnek antrenman planı inceleme | Kondisyon antrenmanının planlanması | Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
15 | Örnek antrenman planı inceleme | Branşa özgü kondisyon antrenmanlarının planlanması | Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara |
Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics. USA |
Dündar, U. (2013). Antrenman Teorisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara |
Günay, E., Şıktar, E., Şıktar, E. (2018). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
4 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
5 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
4 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
3 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
3 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
2 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |