Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY474 | SPOR VE TURİZM | 8 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, turizm işletmelerinin sportif faaliyetlerle ilgili uygulamalarını inceleyebilecek ve faaliyetlerin içeriğini, toplumun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik niteliği açısından değerlendirebilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; turizm, turist ve turizmle ilgili diğer temel kavramlar, turistik varlıklar, turizmin çeşitleri, işlevleri ve tarihsel gelişimi, turizm işletmeleri, spor turizmi kavramı ve tarihsel gelişimi, spor yönetimi içinde spor turizminin önemi, spor turizmi çeşitleri, spor turizminde yeni gelişmeler, spor turizmi pazarlaması, spor turizmi ile ilişkili etkinlikler, Türkiye’de spor turizmi çeşitleri, animasyon hizmetleri ve spor animatörlüğü konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Turizm ve spor turizmi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Turistik varlıkları ve turizm işletmelerini listeler. |
Turizmin ve spor turizminin çeşitlerini açıklar. |
Spor turizminin, spor bilimleri alanındaki yerini ve önemini açıklar. |
Spor turizmi alanındaki yeni gelişmeleri inceler. |
Turizm işletmelerinin sportif faaliyetlerle ilgili uygulamalarını inceler (examine) ve faaliyetlerin içeriğini, toplumun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik niteliği açısından değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Turizm ve turist kavramlarının tanımı ve özellikleri | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili makale okuma | Turizm ile ilgili diğer kavramlar, insanları turizme yönelten nedenler ve turizmde amaçlanan hedefler | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Turistik ve kültürel varlıklar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Turizmin tarihsel gelişimi, Turizmin işlevleri, Turizmin çeşitleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Literatür tarama | Turizm işletmeleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma | Spor turizmi kavramı, Spor turizminin tarihsel gelişimi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili makale okuma | Spor yönetimi içinde spor turizminin yeri ve önemi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Animasyon hizmetleri, Spor turizminde animasyon ve Spor animatörlüğü | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Spor turizmi çeşitleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Spor turizm pazarı ve spor turizm pazarlaması | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Spor turizm danışmanlığı ve iş olanakları; öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
13 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Spor turizminde yeni gelişmeler; öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
14 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Spor turizmi ile ilişkili etkinlikler, Türkiye’de spor turizmi etkinlikleri uygulamaları; öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
15 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Türkiye’de spor turizmi ve ilgili faaliyet alanları, Türkiye’de spor turizmi ve çeşitleri; öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akın, A. (2018). Spor ve Turizm. Ekin Basım Yayın, Ankara. |
Hazar, A. (2007). Spor ve Turizm. Detay Yayıncılık, Ankara. |
Weed, M. ve Bull, C. (2009). Sports Tourism, Participants, Policiy And Providers,. Routledge, US. |
Higham, J. ve Hinch, T. (2015). Sport And Toutism, Globalization, Mobility And Identity. Routledge, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
1 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
0 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
0 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
4 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
0 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
1 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |