Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY324 | YEREL YÖNETİMLERDE SPOR | 6 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, yerel yönetimler kapsamında gerçekleştirilen spor organizasyonlarını düzenleyecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; yerel yönetim kavramı, merkezi yönetim kavramı, yerel yönetim ve merkezi yönetim arasındaki ilişki, farklı ülkelerde yerel yönetim, Türkiye’de yerel yönetimlerin tarihsel gelişimi, belediye, köy ve il özel idareleri, yerel yönetimlerin hizmet sunma yöntemleri, spor ve yerel yönetim ilişkisi, sporun kitlelere yayılması, yerel yönetimler ve açık alanlar, kamuya ait saha ve tesisler, spor kulüpleri ve yerel yönetimler, yerel yönetimler ve spor etkinlikleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yerel yönetim ve merkezi yönetim kavramlarını tanımlar. |
Yerel yönetim ile merkezi yönetim arasındaki yönetimsel farkları ayırt eder. |
Sporun kitlelere yayılmasında, yerel yönetimlerin rolünü ve önemi anlatır. |
Yerel yönetimlerin spor hizmeti sunma yöntemleri ile ilgili uygulamaları örnekler. |
Yerel yönetimler kapsamında gerçekleştirilen spor organizasyonlarının işleyişini inceler ve değerlendirir. |
Yerel yönetimler kapsamında gerçekleştirilen spor faaliyetlerini düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme | Yerel yönetim kavramının tanımı Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili makale okuma | Yerel yönetim ile merkezi yönetim arasındaki ilişki | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Literatür tarama | Farklı ülkeler ve yerel yönetim anlayışları | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye’de yerel yönetimlerin tarihsel gelişimi | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Literatür tarama | Belediye, köy ve il özel idarelerinin yapısı | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Yerel yönetimlerin hizmet sunma yöntemleri | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Spor kavramının yerel yönetimlerle ilişkisi | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Yerel yönetimlerin spor açısından fonksiyonları | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma | Sporun kitlelere yayılmasında yerel yönetimlerin önemi ve görevleri | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Literatür tarama | Yerel yönetimler ve açık alanlar | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Literatür tarama | Kamuya ait saha ve tesislerin yapımı | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Spor kulüplerinin yerel yönetimlerle ilişkileri | Anlatım, soru- cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Literatür tarama ve konu ile ilgili rapor hazırlama | Yerel yönetimler ve spor etkinliklerinin incelenmesi | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
15 | Literatür tarama ve konu ile ilgili rapor hazırlama | Yerel yönetimler ve spor etkinliklerinin incelenmesi | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yücel, A. , S. , Atalay, A. ve Korkmaz, M. (2016). Türkiye’de Yerel Yönetimler ve Spor Hizmetleri. Nobel Bilimsel Eserler, İstanbul. |
Houlihan, B. (2014). The Government and Politics of Sport (RLE Sports Studies). Routledge, US. |
Kocaoğlu, M. (2015). Yerel Yönetimlerde Katılım ve Kültür. Çizgi Kitapevi, İstanbul. |
Okçu, M. ve Özgür, H. (2013). Dünyada Yerel Yönetimler Örnekler – Uygulamalar. Seçkin Kitapevi, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
2 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
3 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
3 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
5 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
3 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
2 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |