TR EN

OYUN KÜLTÜR VE SERBEST ZAMAN DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY328 OYUN KÜLTÜR VE SERBEST ZAMAN 6 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, oyun etkinlikleri ve kültürel faaliyetleri içeren rekreasyon çalışmalarını uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; oyun kavramı, kültür kavramı ve boş zaman kavramını öğrenir, oyunun toplumsal değeri, Türk kültüründe oyunun yeri, Türk kültüründe rekreatif oyunlar, amaçlarına ve kullanım alanlarına göre oyunlar konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Oyun, kültür ve serbest zaman kavramlarını tanımlar.
Oyun türlerini sınıflandırır.
Oyun, kültür ve boş zaman kavramları arasındaki ilişkiyi açıklar.
Türk kültüründe yer alan rekreatif oyunları açıklar.
Oyun etkinliklerinin ve kültürel faaliyetlerin rekreasyon uygulamaları açısından önemini açıklar.
Oyun etkinlikleri ve kültürel faaliyetleri içeren rekreasyon çalışmalarını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tarihten günümüze kültür kavramının incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
2 Konu ile ilgili makale okuma Çokkültürlülük kavramı ve dünyada çok kültürlülük hareketlerinin değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Oyun kavramının tanımı ve gelişim süreçlerinin belirtilmesi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
4 Literatür tarama Oyun kavramının öneminin ve etkilerinin araştırılması Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma İlk çağlardan günümüze oyunun sınıflandırılması Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
6 Literatür tarama İlk çağlardan oyunun tarihçesi ve bazı özelliklere (yer, zaman, kişi) göre değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
7 Konu ile ilgili kitap okuma Oyunun toplumsal değeri ve önemi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Oyun ve boş zaman arasındaki ilişkinin rekreasyon çerçevesinde değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
10 Konu ile ilgili makale okuma Türk kültüründe oyunun yeri ve önemi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
11 Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma Türk kültüründe rekreatif oyunların sınıflandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi ve grup çalışması
12 Literatür tarama, video izleme Amaçlarına ve kullanım alanlarına göre oyunların karşılaştırılması Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
13 Literatür tarama Rekreasyon bilincinin gelişiminde oyunun öneminin ortaya konulması Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
14 Literatür tarama ve sunum hazırlama İlk ve orta öğretim okullarında oyunun önemi ve eğitime katkısı; öğrenci sunumları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi ve grup çalışması
15 Literatür tarama ve sunum hazırlama Rekreasyon açısından oyun ve kültür kavramı; öğrenci sunumları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi ve grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yanık, C. (2013). Dünyada ve Türkiye’de Çokkültürlülük, Sentez Yayınları, Bursa.
And, M. (2016). Oyun ve Bügü, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Banks, M. (2008). The Player of Games (Culture), Little, Brown Book Group, UK.
Cizmeci, E. (2016). Aile, Medya ve Serbest Zaman. Nobel Bilimsel Eserler, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
1
2
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
0
2
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
0
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
0
4
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
4
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
2
2
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
4
3
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0